וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

AT&T דיווחה על ירידה של 12.7% ברווח הנקי

רן דוידוב

21.10.2003 / 14:01

חברת שיחות החוץ הגדולה בארה"ב אמרה כי פיטרה שניים מעובדיה שהקטינו את סך ההתחייבויות במאזן ב-125 מיליון דולר באמצעות מניפולציות חשבונאיות

AT&T, חברת שיחות החוץ הגדולה בארה"ב, דיווחה על ירידה של 12.7% ברווח מפעילות מתמשכת ברבעון השלישי לאחר רבעון 15 ברציפות של ירידה בהכנסות. החברה אמרה גם שפיטרה שניים מעובדיה לאחר שחשפה כי ביצעו מניפולציות בלתי חוקיות בסעיף ההוצאות של החברה. לדבריה, הפחיתו שני העובדים את סך ההתחייבויות במאזן בנוגע לעלויות שנרשמו ב-2001 ו-2002 בכ-125 מיליון דולר.

הרווח מפעילות מתמשכת ירד ל-458 מיליון דולר, או 58 סנט למניה, מ-525 מיליון דולר, או 67 סנט למניה, בתקופה המקבילה. המכירות התכווצו ב-8.1% ל-8.65 מיליארד דולר. בשורת הרווח גברה החברה על תחזיות השוק, שעמדו על רווח של 53 סנט למניה.

בחישוב הפסדי חטיבת הכבלים שמכרה AT&T לקומקאסט בנובמבר ושינוי חשבונאי הסתכם הרווח הנקי ב-418 מיליון דולר, או 53 סנט למניה, בהשוואה ל-207 מיליון דולר, או 26 סנט למניה, בתקופה המקבילה.

AT&T סובלת מהאטה בביקושים למוצריה ומירידה במחירי השיחות לאור התחרות הגוברת בענף. אנליסטים מעריכים כי לחצי המחירים עלולים להחריף עם יציאתה המתוכננת של וורלדקום, המתחרה הגדולה ביותר של החברה בתחום שיחות החוץ, מהליכי הגנה מפני פשיטת רגל לאחר שמרבית חובותיה נמחקו.

כתוצאה מכך נאלץ מנכ"ל החברה דיוויד דורמן, שנכנס לתפקידו לפני כשנה, למקד את פעילותו בקיצוץ הוצאות על מנת למנוע נפילה כואבת בשורה התחתונה של החברה. דורמן קיצץ השנה את כוח האדם של AT&T ב-9% לכ-65 אלף עובדים. בנוסף, התחייב המנכ"ל להפחית את נטל החובות של החברה, שעמד לפני שלוש שנים על כ-65 מיליארד דולר, אל מתחת ל-9 מיליארד דולר בסיום השנה הנוכחית.

בחודשים האחרונים רוחשים בשוק שמועות על שינויים עמוקים המתוכננים בחברה לאור הקשיים של
חברות הטלקום הגדולות הנאבקות בהאטה הכלכלית ובתחרות העזה. משקיעים רבים רואים בחברה המתכווצת יעד מתבקש למיזוג עם אחת מחברות ה"בייבי בלז" שפוצלו ממנה לפני כ-20 שנה בהוראת הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully