וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבע ו-Eisai פירסמו תוצאות מחקר המראה את יעילות תרופת ה-Rasagiline בטיפול בחולי פרקינסון

אלי דניאל

21.10.2003 / 14:12

נטילת התרופה במינון של 1 מ"ג או 0.5 מ"ג ליום, הקטינה את משך הזמן בו פגה השפעת תרופת ה-Levodopa וסמפטומי מחלת הפרקינסון חזרו להשפיע על תפקודו של החולה



ענקית התרופות הישראלית, חברת טבע , ושותפתה היפאנית Eisai, פירסמו בימים אלה, בכנס השנתי של אגודת הנוירולוגים האמריקאים המתקיים בסן פרנסיסקו, נתונים ראשונים על תוצאותיו של מחקר שהתבצע בתרופת ה-Rasagiline, תרופה המיועדת לטיפול בחולי פרקינסון ואשר בחודש שעבר הוגשה למינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) בקשה לאישור שיווקה.



על פי תוצאות המחקר - "Parkinson's Rasagiline Efficiancy and Safety in Treatment of "Off אשר זכה לכינוי PRESTO, נטילת תרופת ה-Rasagiline במינון של 0.5 מ"ג או 1 מ"ג ליום, הקטינה את הזמן בו השפעת תרופת ה-Levodopa פגה וסמפטומי המחלה חזרו להשפיע על תפקודו של החולה (מצב "Off"). מינון ה-1 מ"ג הקטין את הזמן בו מצוי החולה במצב האמור ב-1.85 שעות ביום ומינון החצי מ"ג הקטין את פרק הזמן ב-1.41 שעות ביום. תרופת הדמה הקטינה את זמן ה-"Off" ב-0.91 שעות, בלבד.



המחקר אשר נמשך על פני תקופה של 26 שבועות וכלל 472 מטופלים, בחן את ההשפעות של נטילת ה- Rasagiline במינון של 1 מ"ג, 0.5 מ"ג ותרופת דמה (Placebo). תוצאות המחקר הראו גם כי תרופת ה-Rasagiline שיפרה את היכולת המוטורית של החולים במחלה.



נזכיר כי עם קבלת אישור ה-FDA ישווק ה-Rasagiline בארה"ב על ידי Teva Neuroscience, חברה בת הנמצאת בבעלות מלאה של טבע, ו-Eisai, וזאת כחלק מההסכם האסטרטגי עליו חתמו שתי החברות לפני כחמישה חודשים. באשר לשוק האירופי, הרי שבשבוע שעבר הוגשה על יד טבע ושותפתה הדנית Lundbeck בקשה לאישור התרופה ושיווקה. לאחר שיינתן לתרופה האישור המיוחל, היא תשווק במשותף על ידי טבע ו-Lundbeck וזאת כחלק מההסכם עליו הן חתמו בשנת 1999.



על פי ההסכם של טבע עם Eisai ינסו שתי החברות להמשיך ולפתח את ה-Rasagiline לאינדיקציות נוספות. טבע עתידה לפרסם את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של השנה ב-3 בנובמבר 2003.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully