וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענקית הפרמצבטיקה אלי לילי תשקיע בחברת הביוטכנולוגיה הישראלית די-פארם

4.3.2001 / 14:35

במסגרת הסכם לשיתוף פעולה בין החברות לפיתוח תרופה למערכת העצבים המרכזית

אלון תבור
ltpgt
חברת הביוטכנולוגיה הישראלית די-פארם הודיעה היום על חתימת הסכם לשיתוף פעולה עם ענקית הפרמצבטיקה האמריקאית אלי לילי (LLY : NYSE), במטרה לפתח טיפול חדש להפרעות במערכת העצבים המרכזית. שיתוף הפעולה יתמקד בישום טכנולוגיות הנשאים השומניים של די-פארם להתאמת והכוונת הפעולה של מולקולות פרמקולוגיות ייחודיות שהתגלו על ידי אלי לילי.
lt/pgt

ltpgt
במסגרת ההסכם גם תשקיע אלי לילי בדי-פארם, ותקבל אופציה בלעדית לפיתוח ושיווק התרופה בעולם. די-פארם תקבל תשלום עבור הזכויות לתרופה, ותשלומים על פי השלמת אבני דרך בשלבי הפיתוח. כמו כן, היא תהיה שותפה בהכנסות שייווצרו מהתרופה החדשה, באמצעות העברת תמלוגים. במקרה שלילי לא תנצל את זכויותיה, חברת די-פארם תקבל את הזיכיון הבלעדי לתרכובת שנוצרה כתוצאה משיתוף הפעולה בין החברות.
lt/pgt

ltpgt
הטכנולוגיה הבסיסית של די-פארם מבוססת על ממצאים מדעים המראים כי לנגזרות שומניות שונות יכול להיות תפקיד פעיל בוויסות הפעילות של התא. בליבה של טכנולוגיה זו עומדת הכוונתה של התרופה לאיזור הרצוי בגוף, והגברת פעילותה באיברים מסוימים.
lt/pgt

ltpgt
כך, באמצעות חיבור כימי בין מולקולת שומן לתרופה נוצרת תרכובת לא פעילה, שהנשאים השומניים מסוגלים לאפשר את העברתה אל איברים המוגנים במחסומים ביולוגיים, כמו המוח, ולהביא לשחרור פעיל של התרופה באתר המטרה. גישה זו עשויה לאפשר פיתוח של תרופות יותר בררניות, יותר יעילות, ועם פחות רעילות ותופעות לוואי שליליות.
lt/pgt

ltpgt
די-פארם מפעילה טכנולוגיות חדשניות של drug re-engineering, לשם פיתוחן של תרופות חדשות. סל המוצרים שלה כולל תרופות וטיפולים הנמצאים בשלבים שונים של פיתוח, והיא מתמחה בעיקר בהפרעות ומחלות כגון אפילפסיה, שבץ מוחי, סרטן, AIDS, ומחלות ניוון עצבי כמו אלצהיימר ופרקינסון.
lt/pgt

ltpgt
בין התרופות החדשות שלה נמצאות ה-DP-b99, המיועדת לטיפול בשבץ ושעברה בהצלחה שלב ראשון של הניסויים הקליניים, ותרופת ה-DP-VPA, המיועדת לטיפול באפילפסיה.
lt/pgt

ltpgt
בחודש מארס 2000 חתמה די-פארם על הסכם שיתוף פעולה לפיתוח ושיווק ה-DP-VPA עם חברת Shire Pharmaceuticals הבריטית. שיתוף פעולה נוסף שהכריזה עליו החברה לאחרונה היה לפיתוח חומרי הדמיה, מול חברת ניקומד-אמרשם אימאג'ינג.
lt/pgt

ltpgt
לדברי ד"ר יצחק אנג'ל, סמנכ"ל מחקר ופיתוח בחברת די-פארם, "שיתוף הפעולה הנוכחי מתמקד בפרויקט ספציפי אחד, אך קיימת ללילי האפשרות לשקול בעתיד את הטכנולוגיות שלנו גם לפיתוח תרופות נוספות, בתחום מערכת העצבים המרכזית."
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully