וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: עליות קלות בנאסד"ק

עידו אלון

21.10.2003 / 22:35

קריקס מזנקת ב-13% בעקבות התחלת ניסויים קליניים; וריסיטי מאבדת 7%. אלווריון מוסיפה כ-3.5% בעקבות חוזה נוסף בסין


דו"חות טובים מהצפוי של יצרנית השבבים האמריקאית טקסס אינסטרומנטס מסייעים בינתיים לעליות קלות בלבד במניות מגזר הטכנולוגיה. הנאסד"ק מוסיף 0.1% והדאו יורד ב-0.2%.

טקסס אינסטרומנטס דיווחה אתמול לאחר המסחר על הכנסות ורווח נקי גבוהים מתחזיות האנליסטים, וציינה כי שוק המוליכים למחצה צובר תאוצה. מניית החברה רשמה אתמול עלייה של 7% בשעות שלאחר המסחר.

דו"חות נוספים הגיעו היום מחברת התקשורת AT&T, אשר עמדה אמנם בתחזיות עם רווח נקי של 418 מיליון דולר ברבעון השלישי, אך ציינה כי הכנסותיה רשמו ירידה על רקע לחצי מחירים וירידה בביקוש לשיחות בינ"ל מצד לקוחותיה. דו"חותיה של AT&T משמשים אינדיקציה בוול סטריט למצבן של חברות הטלקום אשר סבלו בשנים האחרונות ממשבר חריף, ומתחילות להתאושש בחודשים האחרונים. בהמשך השבוע צפויים להתקבל דו"חותיהן של ענקיות כמו לוסנט, מיקרוסופט ונורטל. אתמול נעלו המדדים את המסחר במגמה חיובית. נאסד"ק הוסיף 0.7% לרמה של 1,925, והדאו ג'ונס עלה ב-0.6% לרמה של 9,777 נקודות.

לאחר שטף הדו"חות אתמול מצד החברות הישראליות הנסחרות מעבר לים, נרשמת היום הפוגה קצרה. דו"חותיה של וריסיטי התפרסמו אמש לאחר תום המסחר, והיום דיווחה חברת ריט מקבוצת רד. לאחר המסחר תדווח חברת פרתוסיבה, שנוצרה ממיזוג של חטיבת הקניין הרוחני של DSPG עם חברת פרתוס האירית.

וריסיטי, המספקת טכנולוגיות ומוצרי תוכנה המשמשים לאימות תכנוני מערכות אלקטרוניות ומעגלים משולבים מורכבים, הצליחה לעמוד בתחזית הרווח, ואולם הורידה את תחזיותיה להמשך 2003 - בפעם השנייה ברציפות. החברה קיוותה לדווח ברבעון השלישי על הכנסות של 12.7-13.2 מיליון דולר, ואולם בסופו של דבר ההכנסות היו 12 מיליון דולר - ירידה של 4% מהרבעון הקודם וירידה של 14% מהרבעון המקביל. מניית וריסיטי איבדה מתחילת השנה כ-34%, ושווי השוק של החברה מסתכם בכ-255 מיליון דולר. בשעה זו היא מאבדת 7% נוספים למחיר של 11.8 דולר.

מניית קריקס עולה ב-13% למחיר של 5.1 דולרים במחזור גבוה בעקבות הודעת החברה על התחלת השלב השני והשלישי של הניסוי הקליני בתרופת ה-KRX-101 לטיפול בסיבוכים בכליות כתוצאה ממחלת הסוכרת. קריקס הודיעה בתחילת אוגוסט האחרון על כך שהיא צפויה להתחיל בניסוי לאחר שעד כה ביצעה את השלב השני של הניסויים הקליניים בתרופה באירופה, במחקר שכלל 223 חולים.

רון בן צור, האחראי על קשרי משקיעים בקריקס, ציין בעבר כי החברה מקווה לדווח על תוצאות ביניים של הניסוי עד סוף הרבעון השני של 2004 ומקווה לפנות ל-FDA כדי לקבל אישור לשיווק התרופה בסוף 2004. הקבוצה שתבצע את הניסוי - Collaborative Study Group - CSG, ביצעה לאחרונה שלושה ניסויים בתרופות אחרות שהובילו לבסוף לאישור ה-FDA הנכסף. בבית ההשקעות ryan beck העלו היום את המלצת למניה ל"תשואת יתר" בצירוף מחיר יעד אגרסיווי של 11 דולר.

מניית אלווריון מוסיפה 3.6% למחיר של 7.7 דולרים לאחר שהחברה דיווחה היום שהטכנולוגיה שלה נבחרה על ידי חברת תקשורת סינית נוספת, השלישית מתחילת השנה, China Netcom. במסגרת שיתוף הפעולה של אלווריון עם BISC, מיזם משותף של סימנס וחברות סיניות מקומיות המשמשת כאינטגרטורית, תספק אלווריון לצ'יינה נטקום את פתרון התקשורת האלחוטית רחבת הפס שלה WALKair לתדר 3.5 GHz, שייפרש ב-8 ערים בסין במחוז סיצ'ואן ובשתי ערים נוספות במחוז ג'יאנגסו וזג'יאנג.

מניית ריט יורדת ב-0.5% למחיר של 1.8 דולרים לאחר שדיווחה על הכנסות של 3.5 מיליון דולר ברבעון השלישי, עלייה של 3% ביחס להכנסות הרבעון המקביל. מחיקת מלאי של 1.9 מיליון דולר "תרמה" לעלייה בהוצאות המכר והפסד רבעוני גבוה של 3.7 מיליון דולר או 42 סנט למניה, זהה להפסד הנקי ברבעון המקביל. ריט נסחרת לפי שווי שוק של 16.3 מיליון דולר בעקבות זינוק של כ-150% במניית החברה למחיר של 1.8 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully