וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

36% מהעובדים בבריטניה אינם חוסכים די לפנסיה

דפנה מאור

21.10.2003 / 16:40

האמון בקצבאות הממשלתיות והידע בנושא החיסכון לפנסיה נמוכים באופן מדאיג, טוען סקר של איגוד חברות הביטוח של בריטניה



36% מאוכלוסיית העובדים בבריטניה אינם חוסכים די לתקופת הפרישה, ומתוכם 80% אינם חוסכים כלל. מסקנה מדאיגה זו עולה מסקר שערך איגוד חברות הביטוח של בריטניה (ABI).



הדו"ח חושף כי ציבור החוסכים בבריטניה חסר את הידע הדרוש כדי לקבל החלטות חיסכון לגיל הפרישה. מרבית המשתתפים בסקר הביעו אי אמון במערכת הפנסיה הממשלתית, ואמרו כי קצבאות הגימלאות שלהם לא יספיקו כדי לפרנסם לעת זקנה.



8 מיליון עובדים בבריטניה אינם חוסכים מספיק. ההגדרה לחסכונות מספיקים, לפי עורכי המחקר, התבססה על הנחה כי בפרישה מוכנים אנשים להסתפק ב-50% לפחות ממה שהרוויחו לפני כן.



רק 6% מהמשתתפים אמרו כי הם מבינים היטב מהי משמעות הפנסיה, ורק 17% ממשלמי המסים יודעים מהי הטבת המס שהם מקבלים על הפרשותיהם לפנסיה.



רק 2% מאמינים כי קצבאות הפרישה הממשלתיות יספקו להם הכנסה מתאימה לתקופת הפרישה. 12% לא מצפים לקבל דבר מהממשלה.



35% מהאוכלוסיה מאמינים כי על עובדים לדאוג בעצמם לחיסכון לפרישה, ו-34% מאמינים כי על הממשלה לספק הטבות פרישה טובות יותר. ככל שגיל המשתתפים בסקר היה נמוך יותר, כך נטו לעבר חיסכון עצמי. רוב המשתתפים דוגלים בהשקעה בנדל"ן כאמצעי חסכון,כיוון ששוק הנדל"ן הבריטי נמצא בתקופת פריחה ממושכת.



הסקר קבע כי ניתן לעודד את העובדים לחסוך יותר לפרישה באמצעות תמריצים, כמו תוספת ממשלתית לחיסכון, הטבות מס משופרות ותרומת המעסיקים לחיסכון לפנסיה.



בישראל פורסם אתמול כי הרפורמה בקרנות הפנסיה החדשות תביא לפגיעה בקצבאות העמיתים בקרנות. לפי מחקר של חברת קסלמן פיננסים, ייפגעו קשות החוסכים מהעשירונים התחתונים, באופן שלא יאפשר להם להתקיים מהחיסכון לפנסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully