וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גילת: רוב בעלי האג"ח המרכזיים מתכוונים להשתתף בפדיון המוקדם

שירלי יום-טוב

21.10.2003 / 16:49

תוכנית הפדיון המוקדם עליה הודיעה גילת בשבוע שעבר צפויה להוביל לשיפור משמעותי במאזן החברה. התוכנית כוללת המרת כל 1,000 דולר של אג"ח ל-125 מניות של גילת

במסגרת מאמציה של גילת לוויינים להפוך את בעלי החוב שלה למשקיעים בחברה, הודיעה היום גילת כי קיבלה אינדיקציות מרוב בעלי האג"ח המרכזיים על כוונתם להשתתף בהצעה להמיר 4% מהאג"ח לתאריך 2012 במניות רגילות בערך של 20 אגורות למניה. משקיעים אלה מחזיקים כ-45% משטרי החוב בשווי 88 מיליון דולר.

הודעה זו מגיעה בהמשך לזו מה-12 באוקטובר בה הודיעה גילת על ייסוד תוכנית לפדיון מוקדם של האג"ח החדשות לפיה מחזיקי האג"ח יוכלו להצטרף לתוכנית הכוללת המרת כל 1,000 דולר של אג"ח ל-125 מניות של גילת.

גילת ציינה היום כי אם יומרו 100% מהאג"ח, ההון העצמי של החברה (על בסיס פרופורמה) יהיה 121.1 מיליון דולר. לדברי החברה, האינדיקציות ממרבית מחזיקי האג"ח הגדולים מצביעות על כך שהם ישתתפו בהצעת ההמרה. זו צפויה להוביל לשיפור משמעותי במאזן החברה, כך שיכלול הון עצמי גבוה יותר לצד הפחתת החוב ופרופורציות המימון.

האג"ח של גילת נסחרת היום במחיר של 35 דולר. לאחר הסכם הנושים, בנק הפועלים מחזיק אג"ח בשווי 12 מיליון דולר; בנק דיסקונט מחזיק אג"ח בשווי 9.5 מיליון דולר; ואליעזר פישמן מחזיק באמצעות גורמים שונים באג"ח בשווי כולל של כ-17.7 מיליון דולר. בעלת אג"ח נוספת בחברה היא חברת מבטח שמיר.

לתוכנית החדשה תהיה השפעה מדללת על בעלי המניות של החברה, במידה שמחזיקי האג"ח יקבלו את הצעת ההמרה. בעלי המניות הגדולים הם: בנק הפועלים עם 13.7% ממניות גילת; בנק דיסקונט עם 8.9%; SES גלובל מחזיקה בכ-7.2%; פישמן בכ-16.7%; מבטח שמיר עם 3.7%; ו-6 מנהליה ודירקטורים בגילת מחזיקים ב-1.3% נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully