וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצלחה בגיוס של דסק"ש

אילן מוסנאים

21.10.2003 / 16:54

הגדילה היקף הנפקת האג"ח ל-250 מיליון שקל. במקור החברה תיכננה לגייס 150 מיליון שקל. המוסדיים ייהנו מתשואה של 5.9%

חברת דסק"ש השלימה הערב בהצלחה את הנפקת האג"ח שלה וגייסה סכום של כ-250 מיליון שקל מהמוסדיים בבורסה. החברה תיכננה לבצע גיוס של כ-150 מיליון שקל אולם הגדילה את היקף הגיוס נוכח ביקושים של כ-300 מיליון שקל שהמוסדיים הזרימו במכרז. על כוונת החברה לבצע את הגיוס פורסם בלעדית ב-TheMarker. את ההנפקה הובילו כלל חיתום, פועלים אי.בי.איי ולידר ושות'.

איגרות החוב שהנפיקה דסק"ש הן אג"ח סטרייט צמודות למדד ומדורגות על ידי חברת הדירוג מעלות בדירוג של AA על ידי חברת הדירוג מעלות. האג"ח יונפקו לתקופה ממוצעת של 6 שנים ולא ייסחרו בבורסה.

מחזיקי האג"ח ייהנו בתקופת האחזקה מתשואה נאה של 5.9% צמוד למדד. ריבית זו משקפת מרווח של 1.55% מעל לאג"ח הממשלתיות המקבילות. רמה זו הינה נמוכה בכ-0.1% מהתשואה המקסימלית שהחברה היתה מוכנה לשלם למשקיעים.

האג"ח ישמשו, כפי הנראה, למשיכת דיווידנדים נוספים על ידי בעלי השליטה בראשות נוחי דנקנר ומשפחות לבנת ומנור. נזכיר כי דסק"ש הגדילה באמצע ספטמבר 2003 את פוטנציאל חלוקת הדיווידנדים שלה, כשביטלה הפרשה של 177 מיליון שקל שביצעה בגין השקעתה בחברה הבת תבל (48.5%). ההפרשה בוטלה בשל הסדר הנושים בתבל, שפטר את החברה ממימוש החלטתה להזרים לתבל עד 200 מיליון שקל בתנאים מסוימים.

ביטול ההפרשה יירשם כהכנסה נטו בדו"חות הכספיים של דיסקונט השקעות ויצטרף לרווחים הראויים לחלוקה. לפני ההודעה על ביטול ההפרשה בגין תבל הכריזה דיסקונט השקעות בתחילת ספטמבר 2003 על חלוקת דיווידנד של 136 מיליון שקל, שהקטין את יתרת הרווחים הראויים לחלוקה עד ל-16 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully