וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות העיצומים במשק: חשש בנציבות מס הכנסה לאי עמידה בתחזיות הגבייה בחודש אוקטובר

ניצן כהן

21.10.2003 / 17:07

הערכות: בכל שבוע של עיצומים מאבדת המדינה הכנסה של 180 מ' ש' על בסיס מזומן; נציבות מס הכנסה: הכסף יגיע אבל ייתכנו עיכובים שעלולים להביא לדיווח על הכנסות נמוכות ממס באוקטובר



בעקבות העיצומים במשק והעיצומים של עובדי מס הכנסה בנציבות חוששים שלא יעמדו בתחזיות הגבייה בחודש אוקטובר. בכל שבוע של עיצומים נדחית גבייה של 180 מיליון שקל שנובעת מכך שמפקחי מס הכנסה אינם מקיימים דיונים עם נישומים וחברות ואינם פועלים לגביית תוספות המס שנובעות מבדיקת הדו"חות והוצאת שומות.



במס הכנסה מדגישים כי סכומי הכסף האלה ייגבו בהמשך, אולם הדחייה עלולה להיות משמעותית לנתוני הגבייה על בסיס מזומן בחודש אוקטובר ואף לשנת 2003 כולה. עוד מציינים בנציבות מס הכנסה שתחזית זו מתייחסת לנתונים על בסיס מזומן. הנתונים על בסיס מצטבר ולאחר עיבוד של האוצר עשויים לנטרל חשבונאית את נזקי העיצומים לאורך זמן.



בחודשים ינואר-יולי גבה מס הכנסה 5.2 מיליארד שקל שנבעו מתוספות מס בעקבות בדיקת דו"חות של נישומים וחברות - בדיקה שהביאה את מס הכנסה להוציא שומות, ובעקבות שומות אלה אף דרישות תשלום נוספות לנישומים ולחברות.



התשואה על שעת עבודה של מפקח במס הכנסה מסתכמת ב-10,000 שקל. בנציבות מס הכנסה הדגישו שמעבר לאובדן ההכנסות, מאמצי האכיפה שמשקיעה הנציבות בשנים האחרונות נפגעים: "אנשי מס הכנסה אינם נמצאים בשטח, ניכרת פגיעה באכיפה ובהרתעה והנישומים יודעים זאת ומנצלים את זה", אמר בכיר בנציבות.



למרות שעובדי מס הכנסה אינם מקבלים קהל, הם נמצאים במשרדים. בנציבות מס הכנסה מעריכים שעם סיום העיצומים ייאלצו מפקחי המס לעבוד בצורה מוגברת כדי להשלים את הפגישות והדיונים עם מייצגי הנישומים והחברות. "ימי העיצומים מנוצלים בדרך כלל לעבודת מטה של המפקחים כך שעמדת מס הכנסה לקראת דיונים שהתקיימו עם סיום העיצומים תהיה מגובשת ולא ידרש זמן רב בחלק גדול מהתיקים כדי לצמצם את הנזקים לגביית האגף", הוסיף הבכיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully