וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מריל לינץ': ככל שעובר הזמן כך מצטמצמות אפשרויותיה של צ'ק פוינט בתחום המיזוגים והרכישות

שירלי יום-טוב

21.10.2003 / 17:54

סבורים שחברת Aventil הפועלת בתחום ה-SSL VPN עשויה להוות מטרה לרכישה על ידי צ'ק פוינט; RBC: התוצאות מאתמול מצביעות על יציבות אך לא על שיפור



הדו"חות של צ'ק פוינט לרבעון השלישי שפורסמו אתמול גררו עמם כמו בכל רבעון שפע של דעות וניתוחים מצד מספר בתי השקעות המכסים את החברה. מן הדו"חות עולה לרוב טון חיובי, כאשר הנושא העיקרי החוזר על עצמו מספר פעמים הוא היעדרה של צ'ק פוינט מנוף הפעילות בגזרת המיזוגים והרכישות בענף האבטחה. חלק מהאנליסטים מדברים על יציבות הנשקפת מדו"חות החברה. יציבות זו ניכרת גם בדו"חות שנכתבו ובהם נותרה לרוב המלצת בית ההשקעות על כנה. המניה כמעט שאינה מגיבה היום והיא נסחרת בשעה זו ללא שינוי במחיר של 17.6 דולר.



האנליסט עמית יונאי מבית ההשקעות ING Financial Markets חוזר על המלצת "קנייה חזקה" למניה עם מחיר יעד של 26.7 דולר הגבוה ב-52% ממחירה. יונאי מתייחס לדבריה של הנהלת צ'ק פוינט בדבר השקתם של פתרונות חדשים, חלקם בתחום ה-SSL - Secure Socket Layer, תחום שהפך לחם בימים האחרונים על רקע רכישתה של חברת Neoteris הפועלת בתחום, על ידי מתחרתה של צ'ק פוינט, נטסקרין. יונאי מציין כי Neoteris היא החברה המובילה בתחום זה וכי שוק פתרונות ה-VPN SSL צפוי לצמוח בקצב מהיר עד להיקף של 600 מיליון דולר בשנת 2006. "לצ'ק פוינט יש פתרון SSL VPN אולם בשלב זה הוא יכול לתמוך באפליקציה אחת בלבד, בעוד שפתרונות מתחרים כמו אלה של Neoteris מציעים פתרון כולל יותר".



"התוצאות מאתמול מצביעות על יציבות אך לא על שיפור בסביבה התחרותית או במיצוב המוצרים של צ'ק פוינט", מציינים בבית ההשקעות RBC קפיטל מרקטס. האנליסט סטיב סיגמונד חוזר על המלצת "תשואת שוק" ומוריד בדולר אחד את מחיר היעד של המניה ל-19 דולר. תחזית הרבעון הרביעי עוברת שינוי קל כלפי מטה ולפיה צ'ק פוינט תשיג בשנת 2003 הכנסות של 431.5 מיליון דולר.
גם ב-RBC מצפים להשקות מוצרים חדשים ומציינים כי הם מעודדים מהעלייה בתקציבי המו"פ של החברה כבר 2 רבעונים רצופים.



האנליסטים של בית ההשקעות מריל לינץ' נשמעים אופטימיים למדי ביחס לצ'ק פוינט והטון הכללי העולה מן הדו"ח שלהם הוא חיובי. "התוצאות היציבות של צ'ק פוינט מעידות על שינויים טקטיים שסייעו לייצב את עסקי החברה", מציין צוות האנליסטים ובראשו אד מגווייר. במריל לינץ' דווקא הופתעו לטובה מההכנסות ממכירות מוצרים (54.1 מיליון דולר), למרות הירידה שנרשמה בהם. הנקודה הפחות חיובית לטעמם היא הירידה בהכנסות הנדחות אך הם סבורים כי היא נגרמה על רקע פוקוס גדול יותר על עסקות קטנות-בינוניות. לכן הם לא ממהרים לפרש את הירידה הזו כאינדיקציה לחולשה עתידית.



האנליסטים סבורים שככל שעובר הזמן כך מצטמצמות אפשרויותיה של צ'ק פוינט בתחום המיזוגים והרכישות. הם מציינים מספר עסקות שנסגרו לאחרונה בתחום, ביניהן זו של F5 שרכשה את חברת Uroam באוגוסט האחרון ואת רכישת SafeWeb על ידי סימנטק. "חברת Aventil עשויה להיות מטרה אפשרית לרכישה על ידי צ'ק פוינט", הם אומרים. אבנטיל פועלת אף היא בתחום ה-SSL VPN.



מחיר היעד של מריל לינץ' עומד על 25 דולר והוא מבוסס על מכפיל של 25 על הרווח הצפוי לחברה ב-2004, דולר אחד למניה (256 מיליון דולר).


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully