וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: הבורסות סיימו את המסחר בעליות קלות על רקע אכזבה מהדו"ח של דיימלר קרייזלר; המניה איבדה 2.7%

רונן סרברניק

21.10.2003 / 19:39

מניות השבבים נסגרו במגמה חיובית: ST ואינפיניון עלו ב-3.2% ו-1.5%, בהתאמה; ענקית מוצרי החשמל אלקטרולוקס נפלה ב-8.1% לאחר ירידה חמישית ברציפות ברווח הרבעוני



בורסות אירופה נסגרו במגמה חיובית מתונה לאחר שקבוצת הרכב דיימלר קרייזלר דיווחה על רווח תפעולי נמוך מהתחזיות. חברות השבבים האירופיות המשיכו לתמוך במדדים המובילים בעקבות דו"ח מוצלח של ענקית שבבי הסלולר האמריקאית טקסס אינסטרומנטס. בלונדון עלה מדד FTSE ב-0.1%; בפאריס עלה מדד CAC ב-0.1%; בפרנקפורט עלה מדד DAX ב-0.3%.



טקסס אינסטרומנטס, היצרנית הגדולה בעולם של שבבים לטלפונים סלולריים, דיווחה על זינוק חד ברווח הרבעוני ל-12 סנט למניה, לעומת תחזית השוק שעמדה על רווח של 9 סנט בלבד למניה. טקסס צופה שהכנסותיה ברבעון הרביעי ינועו בטווח של 2.49-2.7 מיליארד דולר, ושהרווח למניה יסתכם ב-14-19 סנט. הן תחזית הרווח והן תחזית ההכנסות היו גבוהות מן הממוצע בוול סטריט.



הדו"ח המצוין של טקסס מצטרף לדו"חות ולתחזיות הטובים מהצפוי שפירסמו לאחרונה אינטל ו-AMD, המעידים על שיפור מהותי בענף.



ST מיקרואלקטרוניקס, יצרנית השבבים הגדולה באירופה, עלתה ב-3.2%; אינפיניון, השנייה בגודלה, עולה ב-1.5%; פיליפס, שחטיבת השבבים שלה היא השלישית בגודלה באירופה, עלתה ב-0.5%. כל השלוש מייצרות אף הן שבבים לטלפונים סלולריים.

מתכננת השבבים הבריטית, ARM הולדינגס, דיווחה אמנם על ירידה של 15% בהכנסות ברבעון השלישי, אך צופה שרווחיה ומכירותיה ישובו לצמיחה חיובית ברבעונים הבאים. סמנכ"ל הכספים של החברה אף אמר לעיתונאים כי קצב הצמיחה יתחזק עוד יותר ב-2004. למרות זאת ירדה מנייתה ב-0.7%.



יצרנית הרכב הגרמנית-אמריקאית דיימלר קרייזלר (סימול DCX) מתקשה לצאת מהדשדוש העסקי. ברבעון השלישי נרשמה נפילה של 19% ברווח התפעולי שלה, אשר היה נמוך מהתחזיות. בשורה התחתונה רשמה החברה הפסד של 1.9 מיליארד דולר, לעומת רווח נקי של כ-900 מיליון דולר בתקופה המקבילה. מנייתה איבדה 2.7%.



דיימלר קרייזלר חזרה בהודעתה על תחזיות קודמות לרווח שנתי של 5.8 מיליארד דולר, ואמרה כי השוק הנוכחי רווי סיכונים עסקיים רבים.



בעקבות דיימלר קרייזלר נרשמת מגמה שלילית במניות הרכב האירופיות. ב.מ.וו ירדה ב-1.3%; פולקסווגן איבדה 0.7%; פיז'ו נסוגה ב-0.8%; רנו, שתפרסם את הדו"ח הרבעוני לאחר סגירת המסחר בפאריס, ירדה ב-1.4%.



אלקטרולוקס (סימול ELUXb.ST), יצרנית מוצרי החשמל הביתיים הגדולה בעולם, ירדה ב-8.1% בבורסת שטוקהולם. החברה דיווחה על ירידה חמישית ברציפות ברווח הרבעוני, שנפל ב-5% ל-767 מיליון קרונות (98.4 מיליון דולר), בעקבות מחיקת ערך הלוואות למפעילות מכבסות אוטומטיות גרמניות וירידה בביקושים לשואבי אבק וציוד למסעדות. יצרנית מותג "פריג'ידר" אף הזהירה כי היא עלולה לסגור אחד ממפעליה בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully