וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטיב באלמר: "מיקרוסופט עדיין צריכה לשפר את רמת האבטחה של התוכנות שלה"

סוכנויות הידיעות

21.10.2003 / 20:45

מנכ"ל ענקית התוכנה ניצל את השתתפותו בכנס של חברת מחקרי השוק גרטנר כדי לבקר את מודל הקוד הפתוח, מדווח אתר CNET



מיקרוסופט איחרה להציע ללקוחותיה תיקוני אבטחה לתוכנות שלה, אך החברה נוקטת כעת בצעדים הנדרשים לשיפור המצב, אמר היום מנכ"ל מיקרוסופט, סטיב באלמר, במסגרת כנס של חברת מחקרי השוק גרטנר. כך דיווח אתר CNET.



"אני יודע שעלינו לשפר את המצב, אך אנחנו נמצאים במצב מאתגר בו כל מה שהאקר נדרש לעשות הוא למצוא נקודה פגיעה אחת בעוד שעלינו למנוע מהם לפרוץ", אמר באלמר.



"הקדשנו מאמץ רב לתיקוני אבטחה, אך מאוחר מדי משהיינו צריכים לעשות זאת", הוסיף.



באלמר אמר עוד כי שיפור האבטחה והאיכות של תוכנות מיקרוסופט חיוני לשמירת אמון הצרכנים.



"רק לעתים נדירות אנו נכשלים באתגר שעומד בראש סדר העדיפויות שלנו, וכאן מדובר בדבר שבהחלט עומד בראש סדר העדיפויות שלנו", אמר.



באלמר הוסיף עוד כי תהליך יישום תיקוני אבטחה חייב להיות צפוי ופשוט יותר, ומתבצע באמצעות כלים לניהול התוכנה.



נושא נוסף שאליו התייחס מנכ"ל מיקרוסופט במסגרת הכנס היה תוכנות שפותחו לפי מודל הקוד הפתוח. "האם יש סיבה כלשהי להאמין כי קוד שמגיע ממגוון אנשים ברחבי העולם היה באיכות גבוהה יותר מאשר זה שפותח על ידי אנשי מקצוע?", שאל באלמר. "מדוע הייחוס של קוד זה עדיף על פני קוד שפותח באופן מבוקר? אני לא מבין זאת", אמר.



כאשר נשאל באלמר האם מיקרוסופט מתכננת גירסה של תוכנת "אופיס" המיועדת למערכת ההפעלה לינוקס, ענה המנכ"ל בשלילה. עם זאת הוסיף "לעולם אל תאמר לעולם לא. אך נכון לעכשיו אין לנו תוכניות לעשות זאת ואיננו רואים בכך הזדמנות עסקית מעניינת".



באלמר גם חלק על הטענה כי האבטחה של הקוד פתוח טובה יותר מזו של "חלונות", וטען כי הנתונים של מיקרוסופט מצביעים על מצב אחר. "נקודות החולשה אמנם קיימות", אמר, "אך לדעתי אין כל היגיון במסקנה כי ניתן להפיק איכות אבטחה טובה יותר ממערכת לינוקס".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully