וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנציבות האירופית לא תקנוס את צרפת למרות שזו הפרה את חוקי התקציב של האיחוד האירופי

סוכנויות הידיעות

21.10.2003 / 21:13

העניקה למדינה שהות של שנה נוספת כדי להוריד את הגירעון בתקציבה אל מתחת לתקרה של 3% מהתמ"ג



הנציבות האירופית הודיעה היום כי לא תקנוס את צרפת למרות שזו הפרה את חוקי התקציב של האיחוד האירופי זו השנה השלישית ברציפות.



הנציבות העניקה לצרפת שהות של שנה נוספת - עד לשנת 2005 - כדי להוריד את הגירעון בתקציב שלה אל מתחת לתקרה של 3% מהתוצר המקומי הגולמי (GDP).



ממשלת צרפת תידרש לבצע קיצוצים בהוצאותיה ולדווח מדי שישה חודשים לנציבות על התקדמותה בצמצום הגירעון בתקציב.



בתחילת החודש החמיצה צרפת את המועד האחרון שקבע האיחוד האירופי להודעה על צעדים שיביאו להורדת הגירעון בתקציב שלה אל מתחת לתקרת ה-3%. עקב כך הכריזה הנציבות האירופית כי צרפת נמצאת בהפרה של חוקי התקציב הקפדניים של האיחוד האירופי, וכי היא עשויה להיקנס בסכומים של מיליארדי דולרים.



ממשלת צרפת תולה את החריגה התקציבית בהאטה הכלכלית, ואומרת כי המחויבות הראשונה שלה היא להאצת הפעילות הכלכלית ורק אחר כך ליעדי הגירעון. בידי הנציבות האירופית סמכות להטיל קנס של עד 0.5% מהתמ"ג של מדינה החורגת מיעד הגירעון.



בשבועות האחרונים השמיעו אישים בולטים בממשלת צרפת עקיצות לעבר אנשי הנציבות בבריסל. הגדיל לעשות ראש הממשלה, ז'אן-פייר ראפארין, שאמר כי לצרפת יש עדיפויות אחרות מפתרון של בעיות מתמטיות לשביעות רצונם של אחרים.



מספר מדינות קטנות באיחוד האירופי תבעו מהנציבות להטיל קנסות כבדים על צרפת. בקרב מדינות קטנות ביבשת גוברת התחושה כי צרפת, כמו גם גרמניה, מתעלמות מחוקי התקציב של האיחוד האירופי, בשעה שהן נדרשו לבצע קיצוצים חדים בהוצאות הציבוריות שלהן כדי לעמוד ביעד התקציב.



עם זאת, התעקש פרדו סולבס, הנציב לעניינים מוניטריים של האיחוד האירופי, כי רוחם של חוקי התקציב האירופים נשמרת, וכי במידה שהמלצות הנציבות לצרפת לא ייענו, ניתן יהיה לקנוס את המדינה.



כלכלת צרפת רשמה צמיחה שלילית ברבעון השני בעקבות עליית שער היורו, שהביאה לפגיעה ביצוא וההחרפה באבטלה, שפגעה בצריכה הפרטית. התוצר המקומי הגולמי התכווץ ב-0.3%, וקצב הצמיחה השנתי האט ל-0.1% בלבד. כלכלנים צופים, לאור זאת, כי ב-2003 תצמח הכלכלה הצרפתית ב-0.4% בלבד.



צרפת סובלת משיעור אבטלה מהגבוהים בגוש היורו. בסיום הרבעון השני הסתכמה האבטלה במדינה ב-9.5%, לאחר שטיפסה בקביעות מאז אפריל 2001. כתוצאה מכך נרשמה פגיעה בבטחון הצרכנים, והצריכה הפרטית, המהווה למעלה ממחצית הפעילות הכלכלית במדינה, ירדה ב-0.2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully