וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחזקות הדולר נעצרה

22.10.2003 / 10:26

הדולר היציג שמר על יציבות ברמה של 4.465 שקלים וחתם התחזקות של 1.2% בארבעה ימי מסחר. היורו היציג התחזק ב-0.63% ל-5.2274 שקלים


לאחר שנסחר מרבית יום המסחר בירידה לעומת היציג, עבר הדולר להסחר בעלייה קלה לקראת קביעת היציג כך ששערו היציג נקבע על רמה של 4.465 שקלים, שתי עשיריות האגורה מעל שערו היציג הקודם. שערו היציג של היורו גם הוא עלה היום, אך בשיעור חד יותר. היורו היציג נקבע על 5.2274 שקלים - עליה של 0.63%. התחזקות היורו היא על רקע התחזקותו בעולם.

בשעות הבוקר נחלש הדולר מול השקל, וזאת על רקע המרות היצואנים לקראת תשלום המע"מ החודשי שחל היום. מחדר מסחר של בנק גדול נמסר כי המסחר היום מעט ער יותר ביחס לימים האחרונים, אך עדיין אינו גבוה. בחדר המסחר מציינים כי בנק מקומי גדול ביצע בשעות האחרונות מספר עסקות רכישה של דולרים ולפיכך נמחקה הירידה בדולר.

אומנם רשם היום הדולר התחזקות מסויימת אל למעשה נחתמה היום מגמה בת ארבעה ימי מסחר במהלכה הגיב הדולר לשתי התפתחויות. ההידרדרות במצב הבטחוני לאחר שנורו פצצות מרגמה על יישובי הנגב, וכן נוכח מדד ספטמבר שפורסם ביום רביעי והפתיע את החזאים בירידה של 0.5%. בעקבות המדד שונו הערכות החזאים לגבי מדיניות הריבית של בנק ישראל, וכעת גורסים כי הנגיד צפוי להפחית את הריבית ב-0.7% עד 1% במהלך שלושת החודשים הקרובים, כאשר צופים כי את ריבית נובמבר שתפורסם בשבוע הבא יפחית הנגיד ב-0.4% עד 0.5%.

התחזקות הדולר של הימים האחרונים עולה בקנהה אחד עם הערכות שפורסמו היום על ידי בנק ישראל. במסגרת סקר החברות הרבעוני שערך הבנק המרכזי הערכו בממוצע אנשי הכספים בחברות והעסקים שנסקרו, כי שער החליפין של השקל יעמוד בעוד 12 חודשים, כלומר בסוף ספטמבר 2004, על 4.8 שקלים לדולר. כן העריכו החברות, בממוצע, כי בסוף הרבעון הבא יהיה שער החליפין 4.52 שקלים לדולר.

אתמול נקבע שערו היציג של הדולר על רמה של 4.463 שקלים - עלייה של 0.5% לעומת שערו היציג הקודם. היורו היציג התחזק גם הוא אתמול ונקבע על רמה של 5.1945 שקלים, עלייה של 0.71% לעומת היציג של יום לפני כן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully