וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר האוסטרלי נסחר בשיא של שש שנים בעקבות תוכנית להסכם סחר חופשי עם סין

דפנה מאור

22.10.2003 / 9:31

נסחר ב-70.07 סנט אמריקאי - עלייה של 24% מתחילת השנה; סין היא שותפת הסחר השלישית בגודלה של אוסטרליה; הסכם הסחר צפוי להגדיל הייצוא מאוסטרליה



הדולר האוסטרלי עלה סמוך לשיא של שש שנים בעקבות תוכנית להסכם סחר חופשי בין אוסטרליה לסין. המטבע האוסטרלי נסחר עתה ב-70.07 סנט אמריקאי, עלייה יומית של 0.1%. מתחילת השנה עלה הדולר האוסטרלי ב-24%, והוא בין המטבעות החזקים ביותר ביחס לדולר האמריקאי השנה.



שר המסחר של אוסטרליה אמר היום כי נציגי הממשל נמצאים בסין, בהכנות לשיחות בנוגע להסכם הסחר. ביום שישי יוכרז לוח הזמנים לתוכנית. סין היא שותפת הסחר השלישית בגודלה של אוסטרליה. ממשלת אוסטרליה מקווה כי ההסכם יגדיל את עודף הסחר של אוסטרליה מול סין, לאחר שהגיע ל-15.6 מיליארד דולר בשנה שהסתיימה במארס.



כלכלת אוסטרליה נהנתה בשנתיים האחרונות מצמיחה גבוהה יותר מאשר מדינות המערב. שער הריבית הנהוג בה הוא 4.75% - גבוה ב-3.75% מזה הנהוג בארה"ב. לפי הערכות עשוי הבנק המרכזי של אוסטרליה להעלות את הריבית בחודשים הקרובים, בהתבסס על הצמיחה הבריאה. במקרה כזה יזכה הדולר האוסטרלי לחיזוק נוסף.



בעשור החולף צמחה כלכלת אוסטרליה ב-4% מדי שנה. צמיחה זו היתה גבוהה ב-1.4% מהממוצע במדינות הגדולות בעולם. פריון העבודה רשם צמיחה של כ-3% בשנה בעשור האחרון, לעומת 2.4% בשנה בארה"ב. עם זאת, ברבעון השני של 2003 נרשמה האטה בצמיחה ל-0.1% לעומת הרבעון הקודם, בשל חולשה בכלכלות של שותפות הסחר שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully