וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: לונדון נסגרה בשפל של שנתיים בעקבות ירידות חדות בנאסד"ק

2.3.2001 / 19:36

גם מדד מנהלי הרכש באירופה בשפל של שנתיים; נוקיה עלתה ב-7.8%; SAP איבדה 5.9%

עפרה שלו
ltpgt
ירידות חדות בנאסד"ק, בעקבות אזהרת הרווח של אורקל , גררו ירידות שערים באירופה. אתמול לאחר סיום המסחר בוול סטריט הודיע מנכ"ל אורקל, לארי אליסון, כי הוא צופה האטה במכירות ברבעון הנוכחי.
lt/pgt

ltpgt
מניות הבנקים הובילו את מדד ה-FTSE בלונדון לירידה של 0.85%, שפל של שנתיים. מדד ה-CAC 40 ירד ב-1% והדקס עלה ב-0.58%.
lt/pgt

ltpgt
מדד מנהלי הרכש באירופה ירד בפברואר לשפל של שנתיים לנוכח חששות מפני התפשטות ההאטה בארה"ב גם לאירופה. המדד ירד לרמה של 102.7 נקודות לעומת 103.1 נקודות שנרשמו בחודש ינואר. מסקר שהקיף 50 אלף חברות עולה כי המנהלים צופים שהבנק המרכזי של אירופה יוריד את הריבית באזור היורו במהלך מחצית השנה הראשונה של שנת 2001.
lt/pgt

ltpgt
נוקיה עלתה ב-7.8%, לאחר שהודיעה היום כי חתמה עם חברת הסלולר השוודית טליה על עסקה לאספקת פתרונות לרשתות סלולר מהדור השלישי (G3) בפינלנד ובנורווגיה. סימנס, שנבחרה כספקית השנייה של טליה, עלתה ב-3%. חברת האלקטרוניקה הגדולה ביותר באירופה גברה על יצרנית רשתות התקשורת ומכשירי הסלולר השוודית אריקסון ועל ענקית ציוד התקשורת נורטל. אריקסון רשמה עלייה של 4.7%.
lt/pgt

ltpgt
יצרנית התוכנה הגדולה באירופה, SAP, איבדה 5.9%%. החברה נמנית על החברות היותר יציבות באירופה, שכן המשקיעים העריכו שהביקוש לתוכנה ימשיך להיות גבוה על אף הירידה בביקוש לציוד תקשורת ולמחשבים אישיים.
lt/pgt

ltpgt
במגזר השבבים נרשמה מגמה מעורבת: מניית ARM ירדה ב-2.2%, ואילו איפיניון עלתה ב-3.2% ויצרנית הציוד לייצור מוליכם למחצה STMicroelectronincs עלתה ב-6.2%.
lt/pgt

ltpgt
גם במניות הטלקום נרשמה מגמה מעורבת: בריטיש טלקום ירדה ב-0.56%, פראנס טלקום קייבל אנד וויירלס ירדה ב-4.5%, דויטשה טלקום עלתה ב-4.6%. וודאפון ירדה ב-0.8% לאחר שהודיעה כי חברת החשמל האיטלקית אנל עשויה לשלם פחות עבור חברת הטלפון אינפוסטרדה.
lt/pgt

ltpgt
מניות הבנקים תרמו לירידות השערים בלונדון. HSBC ירד ב-2.5%, אבי נשונל ירד ב-3.2% ולויד ב-3%.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully