וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוצאות טובות, תחזית מאכזבת

טרוי וולברטון

22.10.2003 / 11:37

אמזון הלכה בעקבות אי-ביי ופירסמה תחזית שמרנית לשנה הבאה, מתחת לתחזיות האנליסטים; מנייתה ירדה במסחר לאחר הסגירה



תחילה היתה זו אי-ביי , ועכשיו אמזון . קמעונאית האינטרנט הלכה בעקבות מתחרתה והכריזה על תוצאות טובות לרבעון השלישי, אולם סיפקה תחזית מאכזבת לשנת 2004. מניית אי-ביי ירדה, אולם התאוששה מאז, וצפוי כי אמזון תלך באותו נתיב, אמר סקוט רותבורט, נשיא לייקווייו אסט מנג'מנט.



"היא תרד יום-יומיים ואחר כך תחזור לעלות", אמר רותבורט, שאין לו פוזיציה באמזון. מניית אמזון אכן ירדה כ-2% במסחר לאחר הסגירה אמש. במסחר הרגיל ירדה המניה ב-0.4%. הירידה נרשמה למרות שאמזון דיווחה אמש על הרווח הנקי הראשון בתולדותיה שלא נרשם ברבעון הרביעי.



הירידה היתה מהלך נדיר עבור אמזון, שמנייתה עלתה ב-208% מתחילת השנה. אולם התחזית סיפקה לדובים מזון, לפחות לטווח הקרוב.



עבור השנה הבאה חוזה אמזון רווח תפעולי של 315-415 מיליון דולר, על הכנסות של 5.75-6.25 מיליארד דולר. משמעות התחזיות היא צמיחה צפויה של 10%-23% במכירות, הרבה פחות מקצב של 32% השנה.



אמצע טווח התחזיות של אמזון - 6 מיליארד דולר במכירות - נמוך משמעותית מתחזיות האנליסטים, המצביעות על הכנסות של 6.12 מיליארד דולר בשנה הבאה. יתר על כן, תחזית הרווח ל-2004 נמוכה מאוד מתחזיות האנליסטים.



החברה אף לא סיפקה תחזית רווח למניה, אולם אם נניח כי החברה תרשום הוצאות מימון של 100 מיליון דולר בשנה הבאה, ותרחיב את בסיס מניותיה ב-6%, התחזית מתפרשת כ-61-83 סנט למניה על בסיס פרופורמה. במילים אחרות, גם אם תגיע לקצה העליון של טווח התחזיות, היא לא תתקרב לתחזית האנליסטים הנוכחית, הצופה 88 סנט למניה.



בשיחת ועידה אמר סמנכ"ל הכספים של אמזון, טום שקוטק, אמר כי קשה לקבוע כיצד ייראו מכירות החברה ורווחיה 15 חודשים מהיום. "אנחנו חשים אופטימיות זהירה", אמר שקוטק. "אני חושב שהתחזיות שלנו שמרניות באופן נאות".



עוד אכזבות



התחזיות לא היו האכזבה היחידה. למרות שעלתה על תחזיות הרווח והמכירות, היו בתוצאות מגמות מטרידות. עסקיה הבינ"ל של אמזון, לדוגמה, האטו במידה ניכרת לעומת התקופה המקבילה, בה היו אתרי החברה ביפאן ובריטניה מנועי הצמיחה העיקריים. מצמיחה של 91% בתקופה המקבילה הואטה הצמיחה בעולם ל-61%.



וגם נתון זה היה מנופח. כמו אי-ביי וחברות אחרות עם פעילות חוץ, אמזון נהנתה מהפיחות בדולר מול היורו ומטבעות אחרים. הירידה בשער המטבע הוסיפה לצמיחה בחו"ל יותר מאשר לצמיחה המקומית. לפי אמזון הוסיפו הפרשי השערים 28 מיליון דולר לשורה העליונה שלה. בלעדיהם, המכירות בחו"ל היו רושמות צמיחה של 50% בלבד. לרווח התפעולי הוסיפו השפעות המט"ח מיליון דולר.



החברה צברה גם הפסדים בשל מבצעי המשלוחים בחינם שלה. הכנסותיה ממשלוחים צמחו ב-5.5% בלבד ברבעון, ל-77 מיליון דור, וההפסדים תפחו מ-10 מיליון דולר ל-27 מיליון דולר.



ולמרות שהחברה רשמה רווח נקי הרבעון, השורה התחתונה נהנתה מהעובדה שאמזון לא שילמה מסים ברבעון, ולא תשלם בעתיד הקרוב, בשל ההפסדים הגדולים שצברה במהלך השנים האחרונות.



לשם ההגינות, יצוין כי הרבעון היה בסך הכל מצוין עבור החברה. הרווח הנקי היה 15.6 מיליון דולר, או 4 סנט למניה, לפי כללי החשבונאות המקובלים. בתקופה המקבילה רשמה החברה הפסד נקי של 35.1 מיליון דולר. מכירותיה עלו ב-33.3% ל-1.13 מיליארד דולר. הרווח התפעולי הגיע ל-52 מיליון דולר.



גאות בפעילותה בצפון אמריקה היתה גורם מסייע לאמזון ברבעון. המכירות באתרי החברה בקנדה ובארה"ב צמחו ב-21% ל-709.3 מיליון דולר, לעומת צמיחה של 17% במכירות בתקופה המקבילה.



עבור הרבעון הרביעי צופה אמזון לרשום רווח תפעולי של 110-140 מיליון דולר על מכירות של 1.76-1.91 מיליארד דולר. הרווח התפעולי המאוחד צפוי להיות 125-155 מיליון דולר. בהנחה שתוציא 25 מיליון דולר על ריבית ברבעון הרביעי, התחזיות מיתרגמות לרווח של 24-31 סנט למניה. האנליסטים ציפו לרווח של 27 סנט למניה על הכנסות של 1.79 מיליארד דולר.






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully