וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסתיים הסכסוך הממושך בין ראובני-פרידן ל-yes

איילה צורף

22.10.2003 / 12:31

הבורר החליט כי המשרד זכאי לעמלת "ההצלחה" בשל מספר המנויים הגבוה אליו הגיעה yes, אך לא קיבל את טענתו של המשרד לפיה מגיעים לו סכומים נוספים בשל אובדן הכנסה

yes התבקשה לשלם לראובני-פרידן 1.42 מיליון שקל, עליהם יתווספו ריבית, הצמדה, והוצאות שכר טרחת עורך דין, מתוך 3 מיליון השקלים שתבע משרד הפרסום מחברת הלווין ? כך נודע ל-TheMarker. עוד נודע כי בעבר דחתה חברת הלווין הצעת פשרה שהציע משרד הפרסום, במסגרתה ישולם לו סכום של מיליון שקל.

פסיקה זו, שניתנה בהליך בוררות שניהל השופט בדימוס ישי לויט, שנבחר על ידי הצדדים לשמש כבורר, מסיימת סאגה ארוכת שנים שהחלה באוקטובר 2001, בין ראובני-פרידן LB (בטרם המיזוג עם IPG) ובין yes, שהייתה לקוח המשרד באותם ימים.

תחילתה של הפרשה בשנת 1999, אז זכה ראובני-פרידן LB במכרז על תקציב הפרסום של חברת הלווין yes. מעדויות שהוגשו במהלך תקופת הבוררות עולה כי בין ראובני-פרידן ובין yes נחתם הסכם לשנתיים, במסגרתו יקבל משרד הפרסום עמלה של 10% מסך הפרסום במדיה, עליה יתווספו 5% עמלת "הישגים", לאור כמות המנויים שיחוברו.

את העמלה של 10% שילמה חברת הלווין למשרד הפרסום, ועיקר המחלקות בינהן הייתה סביב השאלה האם על yes לשלם תוספת "חיבורי מנויים" לראובני-פרידן, או אם לאו, מאחר וחברת הלווין הביעה חוסר שביעות רצון מרמת עבודתו של משרד הפרסום.

כאמור, בראובני-פרידן טענו כי חברת הלווין חייבת להם תוספת של 3 מיליון שקל על הסכום שכבר הועבר להם, בשל ההפסקה המוקדמת של ההסכם, ואילו חברת הלווין ביקשה שלא לשלם דבר, בשל מה שהגדירה אי שביעות רצון מעבודתו של המשרד. בסוף תהליך הבוררות פסק השופט כי חברת תעביר סכום של 1.42 מיליון שקל (אליו יתווספו ריבית, הצמדה והוצאות בית משפט).

הבורר קיבל את טענת ראובני-פרידן לפיה זכאי המשרד לעמלת "ההצלחה" בשל מספר המנויים הגבוה אליו הגיעה yes בתום תקופת ההעסקה בפועל של ראובני פרידן. אך לא קיבל את טענתו של המשרד לפיה מגיעים לו סכומים נוספים בשל העבודה שהשקיע בתקופה בה yes מיעטה לפרסם במדיה, ובשל הפסקה מוקדמת של החוזה בין השניים.

ראובני פרידן יוצג על ידי עורך הדין רם דקל, ו- yes יוצגה בידי עורכי הדין רמי בן נתן ועופר ויסוקר.

כצפוי שני הצדדים הביעו שביעות רצון מהפסיקה. אודי פרידן: "מדובר בניצחון של משרדי הפרסום על לקוח, שחושב שהוא יכול להפסיק חוזה באמצע, וללכת, מבלי לשאת בתוצאות הכספיות של מעשיו"; yes"מדוב בניצחון שלנו. השופט לויט דחה את מרבית טענותיה של ראובני פרידן וקבע כי החוזה איתה בוטל כדין וכי yes פעלה בתום לב כאשר ביטלה את ההסכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully