וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק דיסקונט ממליץ להגדיל את רכיב המניות בתיק ההשקעות ב-5% על חשבון האפיק השקלי

ניצן כהן

22.10.2003 / 12:34

כלכלני אגף ני"ע בדיסקונט מציינים שהתחזית להפחתת ריבית ע"י בנק ישראל ב-1.1% בארבעת החודשים הקרובים ורמות המחירים הסבירות בבורסה מגבירות את כדאיות ההשקעה בשוק המניות



בנק דיסקונט ממליץ ללקוחותיו להגדיל את רכיב המניות בתיק ההשקעות ל-25% ולהפחית את הרכיב השקלי ב-5%, כך שיסתכם ב-40%-45%, בעוד הרכיב המנייתי יסתכם בכ-25% מתיק ההשקעות. כך עולה מסיכום דיון ועדת ההשקעות של בנק דיסקונט.



בנימוקי ההמלצה מציינים כלכלני אגף ני"ע של הבנק כי להערכתם יפחית נגיד בנק ישראל בארבעת החודשים הקרובים את הריבית בשיעור מצטבר של 1.1%, כך שתעמוד על ברמה של 5%. בנוסף, הם מגדירים את רמות המחירים בשוק המניות התל אביבי כסבירות ומציינים את ההערכות החיוביות לגבי התפתחות המשק האמריקאי.



התפתחות כזו, שתיתמך בנתוני מאקרו חיוביים הצפויים להתפרסם בכלכלה הגדולה בעולם, תתמוך בשוק המניות האמריקאי, ולכן ממליצים בדיסקונט להיחשף לשוק מניות זה בשיעור של 5% משווי תיק ההשקעה. את ההשקעה בשוק המניות האמריקאי ממליצים בדיסקונט לבצע באמצעות קרנות נאמנות המתמחות בהשקעה בארה"ב.



באפיק השקלי, ממליצים כלכלני דיסקונט לרכוש אג"ח מסוג שחר, מסדרות 2670, 2666 ו-2671 בעלי מח"מ של 2.5, 3.25 ו-4.5 שנים. אג"ח אלה נסחרות היום בתשואה שנתית ברוטו של 5.3%-6.1%, ולכן קיימת היום הצדקה כלכלית להשקיע בסדרות אלה. הצפי להפחתת הריבית ותוספת התשואה השנתית המתקבלת מהשקעה במק"מים תומכת, לטענתם, בהמלצה זו.



בשוק המט"חי ההמלצה היא להמשיך להחזיק 20% מתיק ההשקעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully