וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דור כימיקלים קרובה לרכישת המפעל בפולין; קיבלה אקסקלוסיוויות לסיכום העסקה

אילן מוסנאים

22.10.2003 / 13:45

האקסקלוסיוויות היא החלק האחרון בתהליך הרכישה ומקנה לצדדים פרק זמן לסגירת העסקה; אנליסטים בשוק מעריכים כי המחיר בעסקת דור-בארינבוים לא משקף את התסריט הריאלי בחברה



חברת דור כימיקלים קיבלה אקסקלוסיוויות לסגירת העסקה לרכישת מפעל המייצר יריעות פוליפרופילן בפולין. החברה קיבלה את האקסקלוסיוויות אחרי התמחרות שביצעה חברת אורלן, בעלת השליטה במפעל, בין מספר גופים. האקסקלוסיוויות מהווה, למעשה, את החלק האחרון בתהליך הרכישה, ומקנה לשני הצדדים פרק זמן לסגירת העסקה.



המפעל הפולני הינו מפעל בסדר גודל דומה למפעל של דור כימיקלים בכרמיאל, מבחינת המוצרים ומתקני הייצור, והוא בעל כושר ייצור שנתי של כ-10 אלף טון בשנה. דור אמורה לשלם לאורלן עבור הרכישה סכום של 12-15 מיליון יורו.



הרכישה, כאשר תצא אל הפועל, תהווה נדבך נוסף באסטרטגיית ההתרחבות של דור כימיקלים בעולם. באחרונה פורסם כי החברה בוחנת גם רכישה של מפעל לייצור יריעות פוליאתילן באחת מארצות דרום מזרח אסיה - דרום קוריאה, מאלזיה או הפיליפינים.



לדברי האנליסט גלעד שמעוני מאקסלנס, החשיבות המרכזית של הרכישה (מעבר לתוספת התרומה של המכירות), היא בכך שהרכישה תקל על החדירה של דור פילם לשוק הפולני בפרט ולמזרח אירופה ככלל, שווקים בעלי פוטנציאל צמיחה גבוה.



מהלך הרכישות של דור כימיקלים החל בסוף 2001, בעת שהחברה השלימה את רכישת השליטה בקבוצת מופלפאן, שהחזיקה בשני מפעלים באיטליה ובמפעל בבלגיה עם כושר ייצור של כ-120 אלף טון בשנה, מידי חברת Shell, תמורת כ-10 מיליון דולר.



חודשיים לאחר מכן השלימה דור כימיקלים עסקה נוספת, הפעם ביבשת אוסטרליה, ורכשה מ-Shell את מפעל שורקו באוסטרליה, שהוא בעל כושר ייצור של 20 אלף טון, תמורת 23 מיליון דולר.



המהלך האחרון, אותו ביצעה החברה באוקטובר 2002, ואשר הפך את דור כימיקלים לאחת מהחברות המובילות בעולם בייצור יריעות פוליפרופילן, היה של רכישת חברת טרספאפן מקבוצת הכסט, תמורת סכום של כ-200 מיליון יורו. רכישת החברה הגדילה את כושר הייצור של קבוצת דור כימיקלים בכ-130 אלף טון בשנה, וכן הגדילה את היצע הטכנולוגיות, הפטנטים והמוצרים של החברה.



העסקה אף הניבה לדור כימיקלים רווח הון של כ-22 מיליון דולר, לאחר שהקצתה 49% ממניות החברה הבת, דור פילם אינטרנשיונל, לקרן Bain Capital תמורת 50 מיליון יורו.



באחרונה פורסם כי משפחת דנקנר מנהלת מגעים לצירוף איש העסקים צביקה בארינבוים לגרעין השליטה בדור כימיקלים, לפי שווי של כ-120 מיליון דולר, שעשוי לצמוח בעתיד עד לרמה של כ-145 מיליון דולר. העסקה משקפת פרמיה של 50% - 81% לעומת שווי השוק של כ-80 מיליון דולר, בו נסחרת החברה היום, וזאת לאחר שעלתה בכ-15% מאז פרסום הידיעות על המגעים בין הצדדים.



אנליסטים המכסים את המניה מעריכים כי השווי בו אמורה העסקה להתבצע קצת גבוה מדי, ומשקף את התסריט האופטימי ולא בהכרח את התסריט הריאלי לחברה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully