וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל ויוונדי דחה הצעה של ברטלסמן להצטרף למיזם משותף עם נאפסטר

28.2.2001 / 16:14

חברות תקליטים אחרות הגיבו אף הן על ההצעה בחוסר התלהבות

רויטרס
ltpgt
ז'אן מארי מסייר, מנכ"ל תאגיד המדיה והתקשורת ויוונדי יוניברסל, המחזיק בחברת התקליטים הגדולה בעולם יוניברסל מיוזיק, דחה אתמול הצעה של ענקית המדיה הגרמנית ברטלסמן להצטרף למיזם משותף עם נאפסטר, בטענה כי שירות החלפת הקבצים יזכה בנתח גדול מדי של הכנסות המיזם.
lt/pgt

ltpgt
"ברטלסמן ונאפסטר הציעו כי פלטפורמת ההפצה (נאפסטר) תקבל 40% מההכנסות מדמי המנויים, בעוד שספקית התוכן תקבל 60% מההכנסות", אמר מסייר. "מדובר בנתח נדיב מדי לפלטפורמת ההפצה, שההוצאה הגדולה ביותר שלה היא על רוחב פס", אמר. "אנחנו לא מכירים ביכולתה של נאפסטר לקבוע מחירים או את אופן חלוקת ההכנסות", הוסיף.
lt/pgt

ltpgt
מנכ"ל קבוצת המסחר האלקטרוני של ברטלסמן, אנדראס שמידט, אמר כי חלוקת ההכנסות ביחס של 60-40 מבוססת על תקדים שנקבע בפקודת הקלטות האודיו הביתיות משנת 1992.
lt/pgt

ltpgt
עוד הוסיף שמידט כי נאפסטר, הטוענת ל-60 מיליון משתמשים בשירות שלה, עשויה להגדיל את מכירות תעשיית המוסיקה ב-30% בחמש השנים הבאות. "אינני חושב שתעשיית התקליטים היתה מצליחה להשיג גידול בהיקף כזה בכוחות עצמה", אמר.
lt/pgt

ltpgt
חברות תקליטים אחרות, בהן סוני מיוזיק אנטרטיינמנט, וורנר מיוזיק גרופ של AOL -טיים וורנר 10003651-MRQ ואי.אמ.איי, הגיבו אף הן בחוסר התלהבות על ההצעה של ברטלסמן ונאפסטר.
lt/pgt

ltpgt
"איש עדיין לא תיכנן שירות החלפת קבצים למנויים שאינו כרוך בהפרת החוק", אמר בכיר באחת מחברות התקליטים שביקש לשמור על עילום שם.
lt/pgt

ltpgt
בסוף השנה שעברה זיעזעה חברת ברטלסמן את מתחרותיה בתעשיית המוסיקה, בהצהירה שהיא מתכוונת לשתף פעולה עם נאפסטר. באותה תקופה נתבעה נאפסטר על ידי כתריסר חברות מוסיקה בשל פגיעתה בזכויות היוצרים שלהן. ברטלסמן קיבלה החלטה לפעול עם נאפסטר במקום ללחום בה לאחר שהבינה כי רשת האינטרנט משנה את צורת העבודה המסורתית של תעשיית המוסיקה.
lt/pgt

ltpgt
ברטלסמן, שבבעלותה נמצאת חברת התקליטים BMG, היתה אחת מהחברות שהשתתפו בתביעה נגד נאפסטר. החברה התחייבה להסיר את התביעה לאחר הקמת שירות שיתוף קבצים משותף בתשלום עם נאפסטר, אשר ישלם תמלוגים לאמנים ולחברות התקליטים שקבצי המוסיקה שלהם ייכללו בשירות.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully