וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלום תנסה לגייס בתחילת נובמבר 50 מיליון שקל בהנפקת אג"ח ואופציות למוסדיים בבורסה

אילן מוסנאים

22.10.2003 / 14:32

תקצה בנוסף אג"ח בהיקף של 50 מ' ש' לחברה בת; את ההנפקה, שדורגה על ידי מעלות A מינוס, תוביל פועלים אי.בי.אי; איגרות החוב של החברה נסחרות בבורסה בתשואה ברוטו של 6.4%



חברת ישראלום , שבשליטת זהבה ורד ואורית ומרדכי גבע, תנסה לגייס בתחילת נובמבר סכום של 50 מיליון שקל, בהנפקה של אג"ח מסדרה ד' ואופציות למוסדיים בתל אביב.



החברה, הפועלת בענף הנדל"ן המניב וכן בבנייה למגורים ולמסחר, תבצע גיוס כולל של 100 מיליון שקל, אשר את מחציתו התחייבה להזמין חברה בת. את ההנפקה, שזכתה לדירוג של A מינוס על ידי מעלות, תוביל חברת פועלים אי.בי.אי.



גיוס ההון של ישראלום ייעשה בהנפקה לציבור של אגרות חוב סחירות, ומבחינה זאת הוא שובר תקופת יובש ארוכה של הנפקות אג"ח סחירות, לאחר שמרבית ההנפקות שבוצעו בשנתיים האחרונות היו של אג"ח פרטיות לא סחירות.



ישראלום, הפעילה בענף הנדל"ן, עוסקת בשני תחומי פעילות עיקריים: ייזום וביצוע פרויקטים של נדל"ן למכירה והשכרה, ורכישה של נכסים מניבים בחו"ל. פורטפוליו הנכסים המניבים של ישראלום כולל כיום שמונה נכסים, המניבים דמי שכירות שנתיים (עפ"י שיעורי התפוסה הנוכחיים) של כ-40 מיליון שקל, זאת לעומת הכנסה שנתית מנכסים מניבים בהיקף של כ-25 מיליון שקל בשנת 2002.



הגידול בדמי השכירות של החברה נובע מרכישת מגדל משרדים במרכז העסקים של מונטריאול, קנדה, בספטמבר 2002, בעלות כוללת של כ-38 מיליון דולר קנדי (חלקה של החברה 75%). ההון העצמי של החברה בהשקעה הסתכם בכ-25 מיליון שקל, ויתרת חלקה מומנה בהלוואה בנקאית ללא חזרה ללווה.



הנכסים המניבים העיקריים של ישראלום בישראל הם בית הוורד (33%) בגבעתיים, המושכר לחברת פלאפון, מגדל הוורד בגבעתיים (50%), המושכר לסופרפארם, משרדי עו"ד ואחרים, בנייני משרדים בפתח תקוה, הממוקמים בקרית המדע והטכנולוגיה בקרית אריה (50%) ומושכרים בעיקר לטבע, פלאפון, אלישרא ואחרים, בנייני תעשיה בסגולה (70%) המושכרים למקסימדיה, כצט, ביצי הכפר ואחרים ומשרדים בת"א המושכרים לחברת לופטהנזה, שירותי בנק אוטומטיים ומשרד החקלאות.



יצויין כי ישראלום הנפיקה בעבר שלוש סדרות של אגרות חוב, בסכום כולל של יותר מ-100 מיליון שקל. שתי סדרות של אגרות חוב, בסכום כולל של כ-70 מיליון שקל, נפרעו על ידי החברה במלואן. אגרות החוב של החברה מסדרה ג' נסחרות בבורסה בתשואה ברוטו של כ-6.4%.



החברה הציגה במחצית הראשונה של 2003 גידול של כ-70% במכירות לרמה של כ-31.4 מיליון שקל. עם זאת, זינוק של כ-100% בהוצאות המימון שלה שחק את רווחיה לרמה של כ-603 אלף שקל, מול רווח של כ-2 מיליון שקל בתקופה המקבילה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully