וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדיונים בין האוצר לנציגי הסתדרות עובדי המדינה יתחדשו אחה"צ; החל המו"מ על השינוי המבני בנמלי הים

עינב בן יהודה

22.10.2003 / 14:50

בפגישה אתמול בין נציגי הצדדים לא הושגה כל התקדמות; עיצומי עובדי שירות המדינה נמשכים במתכונתם הנוכחית



נציגי האוצר והסתדרות עובדי המדינה ייפגשו היום שוב, במטרה להיכנס למו"מ הנוגע לשינויים המבניים הצפויים והשפעתם על עובדי המדינה. בימים האחרונים מתנהלים דיונים בין שמואל הולנדר, נציב שירות המדינה, יובל רכלבסקי, הממונה על השכר באוצר, עופר עיני, יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, הנוגעים לתנאים לפתיחה וניהול של מו"מ. במקביל לדיונים אלו נמשכים העיצומים במתכונתם הנוכחית.



במסגרת העיצומים, לא מקבלים עובדי משרדי הממשלה ויחידות הסמך קהל, ולא עונים לטלפונים. במסגרת העיצומים, לא מונפקים דרכונים חדשים, לא מוארך תוקף דרכונים קיימים ולא מונפקות תעודות זהות, תעודות לידה, תעודות פטירה וכל מסמך רשמי אחר; באגף מיסוי מקרקעין לא ניתן לרשום עסקות מכירה וקנייה של נדל"ן; באגף רישום מקרקעין ("טאבו") לא ניתן לרשום נכס על שם בעליו; במס הכנסה לא ניתן לבצע בירור של חבות מס או תיאום מס.



מבחני נהיגה עיוניים אינם מתקיימים (מבחנים מעשיים מתקיימים כרגיל); דורשי עבודה אינם יכולים להתייצב בלשכות העבודה ברחבי הארץ, לצורך השמה למשרות פנויות או לצורך הפניה לקבלת דמי אבטלה בביטוח הלאומי; בקשות לקבלת קצבאות מהביטוח הלאומי ניתן להגיש רק בכתב; שיבושים מתקיימים גם בעבודת המזכירויות של בתי המשפט.



העיצומים, הכוללים כ-50 אלף עובדים, ננקטים בתגובה לשינויים המבניים הצפויים בחלק ממשרדי הממשלה וביחידות הסמך, החל מתחילת 2004 כגון איחוד אגפי המים, הפרטת מע"צ וסגירת בתי חולים.



היום החל המו"מ בין נציגי האוצר וההסתדרות על השינוי המבני בשלושת נמלי הים. בפגישה השתתפו נציגים של משרדי אגף התקציבים, רשות החברות, הממונה על השכר ומשרד התחבורה. את ההסתדרות ייצגו בפגישה שלמה שני, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי, חיים שייב המחזיק בתיק עובדי התחבורה בהסתדרות ועו"ד דורית טנא, ראש הלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות. הדיונים בנושא הנמלים יימשכו בשבוע הבא.



במקביל להידברות שהחלה, עדיין מאיימת ההסתדרות בהכרזה על שביתה כללית בעקבות הפגיעה בפנסיה. לפני מספר שבועות הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה כללי במשק בשל החלטות הממשלה המטילות לדבריה גזירות נוספות הנוגעות לתנאי הפנסיה של העובדים ובשל השינויים המבניים, לכן גם אם יגיעו הצדדים להסכמות בנוגע לשינויים המבניים, תוכל ההסתדרות להכריז על השבתה כללית בגין הפגיעה בזכויות הפנסיה של העובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully