וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרתוסיבה שבה להפסד נקי של 1.1 מיליון דולר בעקבות הוצאות חד פעמיות; מאבדת 15% בפתיחת המסחר

שירלי יום-טוב

22.10.2003 / 15:48

רשמה הוצאה של 1.4 מיליון דולר בגין תהליך הרה ארגון בחברה; ההכנסות צמחו ב-2.2% ביחס לרבעון הקודם ל-9.3 מיליון דולר; שולי הרווח הגולמי עלו ל-84%



פרתוסיבה , החברה שנולדה ממיזוג חטיבת הקניין הרוחני של DSPG וחברת פרתוס האירית, דיווחה אמש על צמיחה קלה בהכנסותיה ביחס לרבעון הקודם, אך שבה לדווח על הפסד תפעולי ונקי על רקע הוצאה חד פעמית בגין מהלכי רה ארגון בחברה.



הכנסות החברה, המתמחה ברישוי לליבות DSP עבור תעשיית המוליכים למחצה, היו 9.3 מיליון דולר לעומת 9.1 מיליון דולר ברבעון הקודם, צמיחה של כ-2.2%. היה זה הרבעון המלא השני של פרתוסיבה כחברה ממוזגת. ההכנסות מתמלוגים ורישוי תוכנה היו 7.6 מיליון דולר, לעומת 7.1 מיליון דולר ברבעון הקודם ו-1.6 מיליון דולר נרשמו כהכנסות אחרות.



שיעור הרווח הגולמי של החברה היה 84%, שיפור משולי רווח של 82% ברבעון הקודם. הוצאותיה התפעוליות של החברה היו 9 מיליון דולר, בהכללת הוצאה חד פעמית בגובה 1.4 מיליון דולר שרשמה החברה בגין המשך מהלך הארגון מחדש בחברה, הכולל את המעבר לארה"ב וצמצום הדרגתי של מספר העובדים באירלנד במקביל לגיוס עובדים בארה"ב. בניכוי הוצאה זו הסתכמו ההוצאות התפעוליות בכ-7.7 מיליון דולר, עלייה קלה מרמת הוצאות של 7.3 מיליון דולר ברבעון הקודם.



הפסדיה התפעוליים של החברה היו ברבעון השלישי 1.1 מיליון דולר לעומת רווח תפעולי של 216 אלף דולר ברבעון הקודם. הכנסות מימון של 160 אלף דולר שקוזזו ב-10 אלפים דולר בעקבות הפרשי מטבע, צמצמו מעט את ההפסד הנקי לכ-1.1 מיליון דולר או כ-6 סנט למניה.



במהלך הרבעון השני של 2003 חתמה פרתוסיבה 5 הסכמי רישוי חדשים לרישוי טכנולוגיית ה-DSP שלה. צ'ט סילבסטרי, מנכ"ל החברה ציין בהודעה כי הוא מרוצה מכך שהחברה השיגה צמיחה של 37% בהכנסות מתמלוגים וכי ברבעון הבא החברה מצפה להמשך המומנטום החיובי ולהשקת טכנולוגית DSP של הדור הבא.







פרתוסיבה סיימה את הרבעון השלישי עם 63.5 מיליון דולר במזומן ושווי מזומן, ירידה של 1.8 מיליון דולר מסיום הרבעון הקודם. שווי השוק של החברה בנאסד"ק מסתכם ב-165 מיליון דולר לאחר עלייה של כ-115% במחיר המניה מתחילת השנה. בפתיחת המסחר מאבדת המניה 15%.



בימים האחרונים הודיעה החברה על מינוי סמנכ"לית כספים חדשה, ומינוי סמנכ"ל פיתוח עסקי ואסטרטגי. זאת במסגרת תהליך הארגון מחדש שכלל את התפטרותה של איליין קוגליין מתפקיד סמנכ"לית הכספים באפריל האחרון.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully