וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת הכבלים והלוויין לא תחייב את חברות הכבלים לספק טירינג ברשת האנלוגית

28.2.2001 / 7:51

כך נכתב בטיוטת ההחלטה שכתבה המועצה; YES שוקלת לפנות לבג"ץ אם ההחלטה לא תשתנה לאחר השימוע

רוני קורן-דינר
ltpgt
המועצה לשידורי כבלים ולוויין החליטה שלא לחייב את חברות הכבלים לשווק חבילות ערוצים ברשת האנלוגית, כך נכתב בטיוטה שפירסמה המועצה בנושא. לאחר קבלת חוות דעתן של חברות הכבלים והלוויין והליך שימוע, תגבש המועצה את החלטתה הסופית.

בטיוטה שפירסמה, נכתב כי "המועצה רואה בחיוב שידור בשיטת מקבצים, הן במסגרת השידור האנלוגי והן במסגרת השידור הדיגיטלי. עם זאת, המועצה לא תחייב, בשלב זה, את בעלי הזכיונות להציע למנוייהם שידורים בשיטת המקבצים במסגרת השידור האנלוגי, וזאת בין היתר נוכח רצונה של המועצה לעודד השקעה בטכנולוגיה מתקדמת (דיגיטלית) תחת הטכנולוגיה המיושנת".
lt/pgt

ltpgt
בחברת הלוויין, שאיימה לפני מספר ימים לעתור לבג"ץ אם המועצה לא תחייב את חברות הכבלים לספק טירינג גם למנויים האנלוגיים, ממתינים לגיבוש ההחלטה הסופית: "נשלח כמובן את חוות דעתנו במסגרת השימוע, ואם דעתנו לא תתקבל בסופו של דבר נשקול לפנות לבג"ץ", אמר ל-TheMarker.com בני כהן, ממשרד רימון כהן, המייצג את YES במאבקיה נגד חברות הכבלים.
lt/pgt

ltpgt
לדברי כהן, ההחלטה לספק טירינג בחברות הכבלים רק למנויים שיצטרפו לרשת הדיגיטלית, פוגעת ישירות במאמצי YES לגייס מנויים חדשים. "חברות הכבלים מזהות את המנויים שמבקשים להתנתק ולעבור ללוויין ומפתות אותם להישאר תמורת חיבור לרשת הדיגיטלית", אומר כהן. לדבריו, חברות הכבלים התחייבו לספק טירינג למנויים האנלוגיים כבר בעת קבלת הזיכיון, לפני כ-10 שנים.
lt/pgt

ltpgt
דורית ענבר, יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולוויין, אמרה ל-TheMarker.com כי גם אם חברות הכבלים התחייבו לכך, הרי שלפני כשלוש שנים הן ביקשו מהמועצה לספק טירינג ונענו בשלילה. לאחר שעתרו לבג"ץ בעניין, נכתב בפסק הדין כי המועצה תתיר להן לספק את השירות רק בתנאים מסוימים, ובטכנולוגיה שתמצא מתאימה לכך.

המועצה הקציבה 21 יום לקבלת התגובות מחברות הכבלים והלוויין, שיסתיימו ב-19 במארס.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully