וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה של 20% ברווח הרבעוני של גלקסו סמיתקליין; צופה שמכירות הפקסיל יצנחו עקב כניסת תחרות גנרית

סוכנויות הידיעות

22.10.2003 / 19:19

התרופה האנטי דיכאונית הניבה לחברה מכירות שנתיות של למעלה ממיליארד דולר בשנים האחרונות; הרווח הנקי הסתכם ב-2 מיליארד דולר על מכירות של 9.2 מיליארד דולר



גלקסו סמיתקליין, יצרנית התרופות הגדולה באירופה, דיווחה על עלייה של 20% ברווח הנקי ברבעון השלישי, אך אמרה שתרופתה המובילה נפלה קורבן לתחרות גנרית.



מנכ"ל החברה, ז'אן-פייר גרניה, אמר שגרסאות גנריות לתרופה האנטי-דיכאונית פקסיל הושקו בארה"ב, שם פקע הפטנט לתרופה, וצפה "שחיקה מהירה" במכירות הפקסיל החל מן הרבעון הרביעי.



האפשרות של השקת גירסה גנרית זולה לפקסיל מטילה את צלה המאיים מזה זמן רב על מניית החברה. כמו חברות תרופות רבות מתקשה גלקסו סמיתקליין למצוא תחליפים לשוברי קופות דוגמת הפקסיל - שייצרה בשנים האחרונות מכירות שנתיות בהיקף של למעלה ממיליארד דולר.



גלקסו מנהלת מאבק משפטי ממושך ויקר נגד תרופות גנריות, אולם לא הצליחה למנוע את השקתן.



גרניה חזר על תחזית לצמיחה של 7% או יותר ברווח למניה ב-2003, אך סירב לספק תחזית לשנת 2004, לאור העובדה שמכירות הפקסיל עתידות לצנוח. הוא אמר שגלקסו מצליחה להחזיק בכ-35% ממכירות הפקסיל הודות להשקת גירסה חדשה מוגנת פטנט של התרופה, פקסיל CR, המשחררת באופן מבוקר את החומרים הפעילים.



הרווח הנקי לרבעון השלישי הסתכם ב-1.19 מיליארד ליש"ט (1.99 מיליארד דולר), לעומת 997 מיליון ליש"ט בתקופה המקבילה. המכירות עלו ב-8.9% ל-5.47 מיליארד ליש"ט (9.2 מיליארד דולר) מ-5.02 מיליארד ליש"ט.



תרופת האונות לויטרה, המתחרה בויאגרה רבת המכר, הניבה לחברה 25 מיליון ליש"ט ברבעון השלישי. התרופה משמשת למעלה מ-100 אלף גברים בארה"ב וגלקסו מקווה שתסייע, לצד תרופות אחרות, למלא את החלל שתותיר הפקסיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully