וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמזון מאבדת 7.5% בעקבות הורדת תחזיות ל- 2004 ומובילה את הנאסד"ק לירידה של 2%

רן דוידוב

22.10.2003 / 21:39

מדד מניות התרופות נופל ב-3.5%; מרק, פייזר וגלקסו סמיתקליין רושמות ירידות חדות לאחר פרסום הדו"חות; עליות באג"ח הממשלתיות - התשואות על האג"ח ל-10 שנים יורדות ב-2.3% ל-4.265%



מגמה שלילית נרשמת במגזרים רבים בוול סטריט, בהובלת מניות הטכנולוגיה והתרופות. אכזבה מדו"ח אמזון מובילה לירידה של 7.5% במניית קמעונאית האינטרנט הגדולה. מדד מניות התרופות נופל ב-3.4% לאחר פרסום דו"חותיהן של מרק, פייזר, וייאת וגלקסו סמיתקליין. נאסד"ק נופל בכ-2% ודאו ג'ונס יורד ב-1.5%.



בשוק האג"ח הממשלתיות נרשמות עליות שערים, והתשואות על האג"ח ל-10 שנים יורדות ב-2.3% ל-4.265%.



הקמעונאית המקוונת אמזון יורדת ב-7.5% לאחר שהורידה את תחזיות הרווח לשנת 2004. אתמול דיווחה אמזון על רווח נקי של 16 מיליון דולר ברבעון השלישי ועל צמיחה נאה במכירותיה.



יצרנית ציוד הטלקום, לוסנט , רשמה רווח רבעוני ראשון מזה יותר משלוש שנים, על רקע החולשה הקשה בביקוש לציוד מצד חברות הטלפוניה. מנייתה עולה ב-6.5% בניגוד למגמה.



טיים וורנר , חברת המדיה הענקית, רשמה זינוק חד ברווח הנקי ברבעון השלישי, בזכות הצלחת חטיבות הטלוויזיה שלה. מנגד, נרשמה ירידה בהכנסות וברווחים של חטיבת אמריקה אונליין. הרווח הנקי הסתכם ב-541 מיליון דולר, או 12 סנט למניה, לעומת 57 מיליון דולר בתקופה המקבילה. בנוסף, דיווח "ניו יורק טיימס" כי רשות ני"ע בארה"ב זימנה לחקירה את ראשי החברה, כולל המנכ"ל דיק פרסונס ואת היו"ר לשעבר סטיב קייס, בנוגע לחשדות לניפוח הכנסות מעסקה שערכה AOL עם ברטלסמן. מניית החברה יורדת ב-2.6%.



ג'יי.פי מורגן צ'ייס , הבנק השני בגודלו בארה"ב מבחינת נכסים, יורד ב-4.9% למרות שרשם זינוק חד ברווח הנקי ברבעון השלישי. תחום בנקאות ההשקעות והבנקאות הקמעונית תרמו לשיפור, בנוסף להשוואה לרבעון המקביל, בו רשם הבנק הוצאות חד פעמיות כבדות. התוצאות משקפות מגמה עליה דיווח סיטיגרופ, הבנק הגדול בארה"ב, בתחילת השבוע. מניית סיטיגרופ יורדת ב-0.9%.



מקדונלד'ס, רשת המזון המהיר הגדולה בעולם, עולה ב-0.6% לאחר שעלתה על התחזיות עם רווח של 547.4 מיליון דולר, המהווה צמיחה של 13% לעומת התקופה המקבילה. החברה עלתה על תחזיות הרווח למניה ב-3 סנט. הכנסותיה ברבעון עלו ב-11% ל-4.5 מיליארד דולר.



ירידה במגזר התרופות



ענקית התרופות האמריקאית פייזר רשמה ירידה ברווח הנקי של הרבעון השלישי, בשל מחיקות הקשורות לרכישת פרמסיה, אך עלתה על תחזיות האנליסטים. פייזר הורידה את התחזית לרבעון הרביעי, והותירה בעינן את התחזיות השנתיות. מניותיה, עם זאת, יורדות ב-2.8%.



יצרנית התרופות מרק רשמה רווח ללא שינוי ברבעון השלישי, והחמיצה את תחזיות האנליסטים. כמו כן, הכריזה החברה על מהלך ארגון מחדש, שבמהלכו יקוצצו 4,400 משרות. מנייתה נופלת ב-7.1%.



ואילו גלקסו סמיתקליין (סימול GSK), יצרנית התרופות הגדולה באירופה, דיווחה על עליה של 20% ברווח הנקי ברבעון השלישי, אך אמרה שתרופתה המובילה, פקסיל, נפלה קורבן לתחרות גנרית ומכירותיה עתידות לרדת בחדות החל מהרבעון הרביעי. מנייתה מאבדת למעלה מ-3%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully