וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: ירידות חדות על רקע התחזקות היורו והחולשה בוול סטריט; פרנקפורט נפלה ב-2.5%

רן דוידוב

22.10.2003 / 21:16

מניות הפיננסים תרמו לחולשה: מינכן רה, חברת ביטוח המשנה הגדולה, ירדה ב-4.3%; גלקסו סמיתקליין ירדה ב-2.3% לאחר שהזהירה כי לא תעמוד בתחזיות השנתיות



ירידות שערים חדות חתמו את יום המסחר באירופה על רקע היחלשותו המחודשת של הדולר מול היורו ופתיחת מסחר שלילית בוול סטריט. בפרנקפורט, שהמסחר בה מסתיים בשעה מאוחרת, נפל מדד DAX ב-2.5%. מדדי לונדון ופאריס ירדו ב-1.5% ו-1.8%, בהתאמה.



בחזית המקרו בשורות חיוביות: הצריכה הפרטית בצרפת זינקה בחודש ספטמבר בשיעור של 3.4% לעומת אוגוסט, העלייה החדה ביותר מזה יותר מארבע שנים. באוגוסט נרשמה ירידה של 2.9% בצריכה הפרטית. העלייה עשויה להוביל את כלכלת צרפת לצמיחה חיובית ברבעון השלישי. לפי תחזיות האיחוד תצמח צרפת ב-0.4% ברבעון.



ירידות שערים חדות נרשמו במגזרי הטלקום, הטכנולוגיה והפיננסים.



מניות הטכנולוגיה נחלשו בעקבות הייסוף ביורו, שנרשם לאחר שחבר מועצת הבנק המרכזי של אירופה, מאטי ונהאלה, אמר כי על החברות באירופה להתמודד עם הייסוף. ונהאלה, נשיא הבנק המרכזי של פינלנד, אמר כי הבנק המרכזי של אירופה סבור כי הייסוף ביורו אינו מהווה סיכון להתאוששות הכלכלית באירופה.



דבריו הביאו לזינוק חד של 1.2% בשער היורו מול הדולר. המטבע האירופי האחיד נסחר בשעות הערב בשער של 1.182 דולר לעומת 1.167 דולר אמש.



סימנס ירדה ב-3.3%; יצרנית השבבים STM ירדה ב-2.2%; מתחרתה אינפיניון ירדה ב-3.7%.



מניות הפיננסים תרמו למגמה השלילית: אבי נשונל ירד ב-4.5%; אגון, חברת הביטוח השלישית בגודלה באירופה, ירדה ב-4.3%; מינכן רה, חברת ביטוח המשנה הגדולה ביבשת, ירדה ב-4.3%; HVB וקורמצבנק, הבנקים השני והשלישי בגודלם בגרמניה, ירדו ב-6.2% ו-4.3%, בהתאמה.



רנו, יצרנית הרכב הרביעית בגודלה באירופה, סיימה כמעט ללא שינוי חרף חולשה במניות הרכב, לאחר שרשמה הכנסות של 8.71 מיליארד יורו ברבעון השלישי, בזכות הצלחת מכירות דגמי מגאן.



גלקסו סמיתקליין, יצרנית התרופות הגדולה באירופה, ירדה ב-2.3% לאחר שהזהירה כי לא תעמוד בתחזיות השנתיות בשל הפיחות בדולר ואובדן הפטנט על תרופת הפקסיל רבת המכר בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully