וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר נחלש מול מרבית המטבעות המובילים; נופל ב-1.2% מול היורו לרמה של 1.181 דולר ליורו

רן דוידוב

22.10.2003 / 22:11

נגיד הבנק המרכזי של פינלנד: חברות באירופה צריכות להסתגל לייסוף ביורו; הליש"ט זינק לשיא של חמש שנים - 1.16933 דולר; הדולר האוסטרלי חצה את רף ה-0.7 דולר



הדולר נסוג מול מרבית המטבעות המובילים ונופל ב-1.2% מול היורו לאחר שמדברים שאמר נגיד הבנק המרכזי של אירופה עלה כי התחזקות שער היורו לא תפגע בצמיחה הכלכלית של הגוש. היורו מזנק לרמה של 1.181 דולר לעומת 1.167 דולר אמש. הדולר נחלש לשער של 108.95 ין לעומת 109.5 ין אמש.



חולשתו הכללית של הדולר באה למרות ששר האוצר האמריקאי, ג'ון סנואו, שב ואמר היום כי ארה"ב תומכת ב"דולר חזק". המטבע האמריקאי נחלש לשפל של קרוב לחמש שנים מול הליש"ט הבריטי ונפל אל מתחת לרמה של 70 סנט אוסטרלים. הליש"ט רושם שער של 1.6933 דולר לעומת 1.675 דולר אמש. הדולר האוסטרלי מתחזק לרמה של 0.7054 דולר לעומת 0.6995 דולר אמש.



היורו התחזק לאחר שנגיד הבנק המרכזי של אירופה וים דויזנברג אמר לכתבים שהזינוק בן 12% של היורו כנגד הדולר מאז תחילת השנה הוא "שום דבר מיוחד". מאטי ונהאלה, חבר מועצת הבנק המרכזי של אירופה המשמש גם כנגיד הבנק המרכזי של פינלנד, אמר כי התחזקות היורו איננה מדאיגה את הבנק המרכזי וכי על החברות באירופה להתמודד עם הייסוף ביורו. לדבריו, הבנק המרכזי של אירופה סבור כי הייסוף ביורו אינו מהווה סיכון להתאוששות הכלכלית באירופה.



דבריהם של דויזנברג וונהאלה נאמרו בשעה שכלכלת אירופה משדרת סימני התאוששות.



ששת מכוני המחקר המובילים בגרמניה צופים כי הכלכלה הגדולה באירופה תתאושש בשנה הבאה ותצמח בקצב של 1.7%.



ואילו הצריכה הפרטית בצרפת זינקה בחודש ספטמבר בשיעור של 3.4% לעומת אוגוסט, העלייה החדה ביותר מזה יותר מארבע שנים. באוגוסט נרשמה ירידה של 2.9% בצריכה הפרטית. העלייה עשויה להוביל את כלכלת צרפת לצמיחה חיובית ברבעון השלישי. לפי תחזיות האיחוד תצמח צרפת ב-0.4% ברבעון.



הדולר נסחר בשבועיים האחרונים במגמה תנודתית, עם נטייה לירידות בשל חששות כי ממשלת ארה"ב מעוניינת בפיחות שלו.



בסוף השבוע אמר שר האוצר של ארה"ב, ג'ון סנואו, בראיון ל"טיימס" כי ארה"ב מעולם לא התכוונה לגרום להחלשת הדולר מול מטבעות חוץ. סנואו אמר כי ההתאוששות הכלכלית הצפויה בארה"ב תביא לרמת ריבית גבוהה יותר במשק. ריבית בסיס גבוהה מפחיתה את הכדאיות של ההשקעה באיגרות חוב סולידיות. בעקבות דבריו של סנואו התחזק הדולר שלשום.



היום חזר סנואו ואמר דברים דומים, אולם מרבית סוחרי המט"ח סבורים כי ארה"ב אכן מעוניינת בהחלשת הדולר ודבריו של סנואו מהווים לא יותר ממס שפתיים למדיניות הדולר החזק שהיתה ואיננה עוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully