וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: ירידות חדות על רקע מבול דו"חות

שירלי יום-טוב

23.10.2003 / 0:29

נאסד"ק ירד ב-2.2%. הדאו ג'ונס איבד כ-1.5%. לומניס זינקה ב-23%; טבע איבדה 3% בעקבות הערכות בדבר רכישתה של סיקור

וול סטריט נעלה את יום המסחר בירידות חדות שהגיעו טרם תחילת המסחר מכיוונן של חברות כמו אמזון, חברת התרופות מרק ומספר חברות נוספות הנכללות במדד הדאו ג'ונס. השבוע הוא העמוס ביותר בדו"חות הרבעוניים ובוול סטריט קיימות ציפיות גבוהות לתוצאות טובות מצד החברות המדווחות. אכזבה מתחזיותיה של הקמעונאית המקוונת הגדולה בעולם אמזון לרבעון הרביעי סיפקה סיבה לירידה של כ-2.2% בנאסד"ק לרמה של 1,898 נקודות ואילו הדאו ג'ונס איבד כ-1.5% לרמה של 9,598 נקודות בין היתר על רקע הפספוס של מרק את התחזיות והודעה על פיטורי אלפי עובדים.

אמזון אומנם דיווחה על תוצאות טובות מן הצפוי, אך הצליחה לאכזב בכל זאת את השוק אשר ציפה לנתונים טובים אף יותר. הכנסות החברה היו 1.13 מיליארד דולר ברבעון השלישי, עלייה של 33% לעומת הכנסות של 851 מיליון דולר ברבעון המקביל, ולעומת תחזית אנליסטים להכנסות של 1.12 מיליארד דולר. בשורת הרווח הנקי רשמה החברה רווח של 16 מיליון דולר או 4 סנט למניה, לעומת הפסד של 35 מיליון דולר או 9 סנט למניה, בתקופה המקבילה. תחזית החברה לרבעון הרביעי חיובית אמנם, אך אנליסטים בוול סטריט ציפו כאמור לתמונה ורודה אף יותר.

גם בין החברות הישראליות הנסחרות המשיך שטף הדו"חות הרבעוניים כאשר לפני המסחר דיווחה חברת פתרונות הבילינג מאינד CTI ולאחר המסחר התקבלו תוצאות מכיוונן של מרקורי אינטראקטיב, אודיוקודס, מטאלינק ובקווב.

מניית לומניס חזרה היום שוב לקדמת הבמה לאחר שזינקה ב-23% למחיר של 2.2 דולרים במחזור גבוה בעקבות הודעה על כך שחברת WaveLight Laser Technologie הגרמנית, שותפתה האסטרטגית, קיבלה את אישור מינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) לשיווק מערכת ALLEGRETTO WAVE Excimer, שייעודה טיפול בבעיות קוצר ורוחק ראייה. לומניס זינקה ב-9 הימים האחרונים בכ-73% על רקע הודעה על אישור FDA נוסף לצד הצגת תוכנית הרה ארגון בחברה.

מניית ראדא, שרושמת לרוב מחזורי מסחר של אלפי מניות בודדות, זינקה ב-98% למחיר של 1.3 דולרים במחזור גבוה על רקע הודעה חיובית מצידה של החברה. ראדא, המתמחה בפיתוח, ייצור ושיווק ציוד בדיקה אוטומטי ומערכות לתעשיות המטוסים הצבאיים והאזרחיים, חתמה על חוזה עם חברת Smiths Aerospace העשוי להניב לה הכנסות של 90 מיליון דולר בעשר השנים הקרובות, כך ציין אדר אזנקוט, מנכ"ל החברה.

Smiths שלה הכנסות שנתיות של 2 מיליארד דולר תפתח ותייצר במשותף עם ראדא מערכות שונות המשולבות בכלי טיס צבאיים. צביקה אלון, סמנכ"ל לפיתוח עסקי בראדא, אומר היום כי החברה עובדת בשיתוף עם Smiths כבר מספר שנים וכי בשנתיים האחרונות התחזק שיתוף הפעולה בין שתי החברות על רקע עסקת מטוסי ה-F-16I של חיל האוויר.

מניית טבע איבדה כ-3% למחיר של 55.8 דולר על רקע הערכות בשוק ההון כי החברה מצויה במגעים לרכישת חברת התרופות סיקור. סיקור אישרה היום כי היא נמצאת במו"מ לרכישתה, אך לא ציינה את שמה של טבע כחברה הרוכשת. שוויה של סיקור מסתכם ב-2.9 מיליארד דולר בעקבות זינוק של 16% במניה היום.

על פי הערכות, סיקור תירכש בפרמיה על המחיר לפיו היא נסחרת בבורסה האמריקאית. אם תושלם הרכישה היא תהיה הגדולה בתולדות טבע. העסקה המשמעותית ביותר עד כה היתה רכישת חברת נובופארם הקנדית בפברואר 2000 תמורת הקצאת 6% ממניותיה של טבע בשווי של כ-450 מיליון דולר. סיקור דורגה באוגוסט 2002 במקום ה-25 ברשימת 100 החברות מהירות הצמיחה של "פורצ'ן".

בבית ההשקעות לידר ושות' ציינו היום כי הרכישה חיובית עבור טבע, אם כי בטווח הקצר צפוי לחץ על מניית טבע, לנוכח המחיר הגבוה שהיא תידרש לשלם עבור החברה.

מניית מרקורי איבדה 2.9% למחיר של 49.1 דולר לקראת פרסום הדו"חות הרבעוניים. התחזית הממוצעת בוול סטריט היתה להכנסות בגובה 125 מיליון דולר על רווח נקי של 23 סנט למניה. מרקורי נסחרת לפי שווי שוק של 4.4 מיליארד דולר, ומניית החברה זינקה בכ-70% מתחילת השנה.

מניית פרתוסיבה צנחה ב-17% למחיר של 7.5 דולרים במחזור גבוה מהממוצע לה לאחר הדו"חות הרבעוניים שהצביעו על חזרה להפסד נקי של כ-1.1 מיליון דולר בעקבות הוצאה חד פעמית של 1.4 מיליון דולר בגין מהלכי הרה ארגון בחברה. הכנסות החברה, שנוצרה ממיזוג חטיבת הקניין הרוחני של DSPG עם פרתוס האירית, צמחו בכ-2.2% ביחס לרבעון הקודם ל-9.3 מיליון דולר.

מאינד CTI דיווחה על רבעון שישי ברציפות של צמיחה עם הכנסות בגובה של כ-3.4 מיליון דולר - עלייה של 8.2% מהרבעון שעבר ושל 33% מהרבעון המקביל. מוניקה אייזינגר, מנכ"לית החברה לא סיפקה תחזיות לרבעון הרביעי, אך מדבריה ניכר כי החברה מתכוננת לרבעון שביעי של צמיחה ושיפור הרווחיות. הרווח הנקי ברבעון השלישי היה 915 אלף דולר או 4 סנטים למניה. המניה הגיבה בירידה של 1.8%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully