וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבור אלפא: החברה מחקה כ-4.6 מיליון שקל בגין השקעה כושלת ביצרנית הגרביים האמריקאית Ridgeview

4.3.2001 / 17:33

היציאה מלבנון והייסוף בשער השקל הפחיתו את רווחי החברה בכ-91% לכ-2.1 מיליון שקל; החברה רשמה ברבעון הרביעי הפסד של כ-3.5 מיליון שקל

אלי דניאל
ltpgt
חברת גרבי גבור ספורט אלפא , הנמצאת בשליטת גבור ספורט מקבוצת סגיאל השקעות , פירסמה היום את דו"חותיה הכספיים לשנת 2000, מהם עולה כי שנת 2000 לא היתה שנה שירצו לזכור בחברה.
lt/pgt

ltpgt
הכנסות החברה ממכירות ומביצוע עבודות הצטמקו בשנת 2000 בשיעור של כ-9% והסתכמו בכ-89.2 מיליון שקל לעומת 97.8 מיליון שקל בשנת 1999. הרווח התפעולי של החברה הסתכם ב-8.7 מיליון שקל, ירידה של כ-67% לעומת הרווח התפעולי שנרשם בשנה הקודמת. בשורה התחתונה, קוזז הרווח של החברה בכ-91% והוא הסתכם בכ-2.1 מיליון שקל.
lt/pgt

ltpgt
יש לציין, כי תוצאות החברה ברבעון הרביעי היו מאכזבות. ההכנסות ברבעון הרביעי הסתכמו בכ-24.2 מיליון שקל, ירידה של כ-12.5% לעומת ההכנסות ברבעון השלישי. החברה רשמה ברבעון הרביעי הפסד של כ-3.5 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-1.3 מיליון שקל ברבעון השלישי.
lt/pgt

ltpgt
בחברה מציינים כי הירידה בהכנסות וברווחים נובעת, בין היתר, ממחיקת ההשקעה ביצרנית הגרביים האמריקאית Ridgeview, מירידת מחירי המוצרים, הן במטבעות אירופיים והן בשקלים, וזאת לאחר ייסוף של כ-10% שנרשם בשער השקל אל מול המרק הגרמני, בו נקובים מרבית מכירותיה של החברה.
lt/pgt

ltpgt
בהתאם לכך, למרות שבהיקף המכירות חל גידול כמותי של כ-15%, תמורת המכירות מיצוא (מכירות המהוות למעלה מ-75% ממכירות החברה) נשחקה בכ-16%. מרבית השחיקה הנ"ל נובעת מייסוף השקל וכן גם משינוי בסל המוצרים של החברה (עליית חלקם של המוצרים הזולים).
lt/pgt

ltpgt
סיפורה של חברת Ridgeview האמריקאית שווה מספר מילים. בחודש אפריל 2000 הודיעה גבור כי היא מעוניינת לרכוש את מלוא הון המניות של Ridgeview, העוסקת בתחום ייצור גרביים וגרביונים.
ltbgt
מניעת כניסתם של כ-140 עובדי המפעל בקריית שמונה בעקבות היציאה מלבנון
lt/bgt
ביצוע הצעת הרכש היה כפוף להצלחתו של משא ומתן בין גבור לחברה האמריקאית, לפיו החברה האמריקאית תתמזג, מיד לאחר הצעת הרכש, עם חברה בת של גבור אשר תוקם בארה"ב. גבור הספיקה להעביר לחברה האמריקאית הלוואה של מיליון דולר לצורך המשך פעילותה של החברה.
lt/pgt

ltpgt
בסופו של דבר, בחודש אוגוסט 2000 נכנסה Ridgeview להליכים עם הוראות chapter 11, ובחודש פברואר 2001 החליט בית המשפט, לפי בקשתם של הנושים המובטחים של Ridgeview, למכור את נכסיה לרבות שמה המסחרי לרוכשים שונים. בהתאם להחלטה זו, גבור הודיעה כי היא כללה בדו"חות הכספיים הפרשה מלאה בגין ההלוואה וההוצאות הנלוות בסך כולל של כ-4.6 מיליון שקל.
lt/pgt

ltpgt
סיבה נוספת לפגיעה בפעילות החברה בשנת 2000 - היציאה מלבנון. פעולה זו גרמה למניעת כניסתם של כ-140 עובדי מפעל הגרביים בקריית שמונה, שהינם תושבי דרום לבנון. כתוצאה מכך, נוצר פיגור בתהליך הייצור של החברה והצטברו עלויות נוספות הכרוכות בצורך להכשיר עובדים חדשים.
lt/pgt

ltpgt
חברת גבור אלפא עוסקת בעיצוב, ייצור ושיווק גרבי ספורט וגרביים אופנתיים לגברים, נשים וילדים. פעילותה העיקרית של החברה היא בייצור ושיווק במישרין של גרבי ספורט בשמות מותג של לקוחותיה - חברות ספורט גדולות בחו"ל. הלקוח העיקרי של החברה הינו חברת נייק אירופה (מכירות החברה לנייק בשנת 2000 היוו כ-80% מסך ההכנסות מפעילות הגרביים).
lt/pgt

ltpgt
כמו כן, החברה מייצרת ומשווקת גרבי ספורט וגרביים אופנתיים לגברים, נשים וילדים, ללקוחות אחרים בארץ ובחו"ל. מפעל הגרביים של החברה ממוקם בקריית שמונה ואילו משרדי ההנהלה, הפיתוח והשיווק ממוקמים בנתניה. בנוסף, לחברה פעילות בתחום הסריגה, הצביעה והאשפרה של בדים, המבוצעת בעטרות.
lt/pgt

ltpgt
בשנת 2000 קרמה עור וגידים החלטת החברה להקים חברה שתפעל בתחום הלבשת הספורט. החברה שהוקמה, גילון הלבשת ספורט (גבור מחזיקה ב-50% ממניותיה), החלה בחודש שעבר בייצור סדרתי של מוצריה ואלו יסופקו ללקוחות החל מהרבעון השני של שנת 2001.

מניית החברה נסחרת בתל אביב לפי שווי של 102.5 מיליון שקל.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully