וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: המעו"ף ירד בכ-1.7% בעקבות הפיגוע בנתניה והירידות בנאסד"ק

4.3.2001 / 17:56

מניות קבוצת אי.די.בי רשמו ירידות של יותר מ-3%; נייס בלטה בעלייה של כ-6.4%; מחזורי המסחר נותרו נמוכים והסתכמו בכ-140 מיליון שקל

אלי דניאל
ltpgt
הבורסה התל אביבית סיימה את יום המסחר בירידות שערים. הדיווחים על פיגוע התופת שאירע הבוקר בנתניה הצטרפו לאווירה השלילית ממילא בבורסה, ומרבית המניות נעו בכיוון אחד בלבד - כלפי מטה.
lt/pgt

ltpgt
בשעת המסחר האחרונה התמתנו מעט הירידות, ומדד המעו"ף סיים את המסחר בירידה של 1.67% לרמה של 448.41. מדד ת"א נסגר בירידה של 1.48% לרמה של 436.69 נקודות. מדד התל-טק רשם ירידה חדה יותר של 2.18% לרמה של 317.02 נקודות. מחזורי המסחר המשיכו להיות נמוכים והסתכמו בכ-140 מיליון שקל.
lt/pgt

ltpgt
נועם קושלביץ, מנהל תיקים בחברת מיטב, ציין כי הבורסה חצתה היום את רמת התמיכה של 450 הנקודות, וזאת למרות מחזורי המסחר הנמוכים. קושלביץ מעריך כי באם יירשמו ירידות גם מחר, נראה כי הבורסה תמשיך לנוע מטה גם בימים הקרובים.
lt/pgt

ltpgt
קושלביץ מציין כי הפיגוע בנתניה ליווה את כל יום המסחר וגם הפעילים, שחשבו להיכנס לשורט ברמה של 450 נקודת, החליטו להדיר רגליהם מן המסחר היום ולחכות לתזמון טוב יותר. קושלביץ אינו רואה בטווח הקרוב גורם כלשהו העשוי לגרור את הבורסה בתל אביב להיפוך במגמה השלילית ומעבר לעליות.
lt/pgt

ltpgt
מניית נייס , אשר פתחה את המסחר בפער ארביטראז' חיובי של 7.1%, מחקה את מרביתו וסיימה בעלייה של כ-6.4%, תוך שהיא מרכזת את המחזור השני בגובהו בבורסה - 13.1 מיליון שקל. קושלביץ מציין כי מחזור המסחר הגבוה בנייס מעיד כי עדיין ישנם מי שרואים במחירה הנוכחי של המניה הזדמנות קנייה.
lt/pgt

ltpgt
במניות שני הבנקים הגדולים נרשמה היום מגמה מעורבת. מניית בנק פועלים סגרה את יום המסחר בצד הירוק תוך שהיא רושמת עלייה קלה של 0.2%, במחזור השלישי בגובהו שהסתכם בכ-12.3 מיליון שקל. מניית לאומי 604611-MRQ סיימה בירידה של 0.2% תוך שהיא מרכזת את המחזור הגבוה ביותר - 18.1 מיליון שקל. מניית בנק המזרחי 695437-MRQ סיימה בירידה חדה יותר של כ-1.8%.
lt/pgt

ltpgt
רמי דרור, מנכ"ל בית ההשקעות די.בי.אמ, העריך הבוקר כי מניות הבנקים עלולות לבלוט לרעה בתקופה הקרובה לקראת פרסום הדו"חות השנתיים. האירועים הבטחוניים הנמשכים מאז חודש אוקטובר השפיעו על מצב המשק, בעיקר על ענף הנדל"ן, כאשר מחירי הדירות ירדו בכ-15%. ההאטה בפעילות הכלכלית והפגיעה במספר רב של חברות עשויים לתת את אותותיהם גם בשורת הרווח של הבנקים.
ltbrgt
lt/bgtנמשכת המגמה השלילית במניות קבוצת אי.די.ביltbgt
קושלביץ סבור כי דווקא בעת הזו, בשעה שהמשקיעים מדירים את רגליהם ממניות היי-טק וחברות ההחזקה, מניות הבנקים מהוות מעין מפלט אחרון, ועובדה זו מסבירה את המחזורים הגבוהים במניות הבנקים.
lt/pgt

ltpgt
גם מניות טבע ובזק ראו היום את הצבע האדום. טבע איבדה בסיכומו של יום כ-0.9%, ואילו בזק השילה 1.4% משוויה. מניית כי"ל 281014-MRQ סיימה את המסחר בירידה של כ-1.1%, לאחר שהבוקר פורסם כי הממונה על ההגבלים העסקיים עומד להכריז בקרוב על הקונצרן כמונופול.
lt/pgt

ltpgt
מניית כור , שפתחה את המסחר עם פער ארביטראז' שלילי של 1.4%, ונסחרה כבר בירידה של למעלה מ-5%, התאוששה במקצת וסגרה בירידה של 2.9% בלבד.
lt/pgt

ltpgt
במניות קבוצת אי.די.בי נמשכה המגמה השלילית. דסק"ש השילה היום כ-3.4%, אי.די.בי פיתוח 798017-MRQ איבדה כ-3%, אי.די.בי אחזקות 736579-MRQ ירדה ב-2.4%, כלל תעשיות 608018-MRQ הצטמקה בכ-4.4% ואילו כלל אלקטרוניקה 808014-MRQ ירדה בשיעור חד של 4.5%.
lt/pgt

ltpgt
קושלביץ סבור כי הירידות בקבוצת אי.די.בי נובעות מהדיווחים השליליים שזרמו בתקופה האחרונה על המחיקות הצפויות בחברה, כמו גם הציפיות לדו"חות רבעוניים ושנתיים גרועים.
lt/pgt

ltpgt
בקרב המניות הדואליות שנטו לירידות שערים ניתן לציין את מניות פורמולה , שהחלה את המסחר עם פער שלילי של 4.2% וסיימה בירידה של 3.5%, ומניית מטאלינק , שפתחה את המסחר עם פער שלילי חד של 11.7% וסיימה בירידה של 9.15%.
lt/pgt

ltpgt
בצד הירוק, אשר אינו כולל מניות רבות, ניתן לציין, מלבד מניות נייס ובנק הפועלים, גם את מכתשים אגן שהפתיעה לטובה ורשמה עלייה קלה של 2.1%, ומניית דיסקונט משכנתאות שעלתה בכ-2.8%.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully