וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא פריסייס: "אם ההאטה באורקל תימשך גם אנחנו עלולים להיפגע; ב-2001 לא תהיה בעיה"

4.3.2001 / 18:05

אקי רטנר מסביר כי פריסייס מוכרת ללקוחות קיימים של אורקל; מאחר וצבר ההזמנות של פריסייס כיום גבוה, גם אם אורקל תוסיף לחוות האטה לא תהיה לכך השפעה בטווח הקצר

גתית פנקס
ltpgt
ביום חמישי האחרון שיגרה יצרנית התוכנה אורקל אזהרת רווח לוול סטריט, לפיה מכירותיה ורווחיה ברבעון הראשון של 2001 לא יצליחו לעמוד בתחזיות האנליסטים. לארי אליסון, יו"ר ומנכ"ל החברה - שעד כה היתה אחת היחידות בקרב חברות התוכנה שהפגינה עמידות יחסית בפני המשבר - אמר כי אורקל תחווה האטה חמורה בהזמנות למוצרי תוכנה, וכבר כיום היא חשה ירידה חדה במספר העסקות שהיא מצליחה לסגור.
lt/pgt

ltpgt
כמובן שבמסחר ביום שישי סחפה אחריה החברה חברות תוכנה גדולות, ואנליסטים מיהרו לפרסם דו"חות שונים, לפיהם חברות התוכנה אינן צפויות לצמוח בשיעורים להם קיוו לפני מספר חודשים. לאורקל יש גם השפעה על חברה ישראלית הנבנית גם מלקוחות שלה, חברת פריסייס מסביון.
ltbgt
נשיא פריסייס: לא תהיה בעיה ב-2001
lt/bgt
פריסייס, הנסחרת בבורסת הנאסד"ק לפי שווי של כ-410 מיליון דולר, פיתחה תוכנה לפתיחת צווארי בקבוק במערכות מידע ובמסדי נתונים בארגון. המערכות של פריסייס מותאמות לעבודה עם מערכות של יצרנית מסדי הנתונים הגדולה בעולם, אורקל, כך שכל מי שרוכש מערכת מאורקל הופך להיות לקוח פוטנציאלי של פריסייס, המסייעת לו לנהל בצורה טובה יותר את מסד הנתונים שלו.
lt/pgt

ltpgt
לדברי אקי רטנר, מנכ"ל פריסייס, אם יסתבר שלאורקל יש "רק" רבעון חלש, הוא לא מאמין שפריסייס תיתקל בבעיות כלשהן מבחינת תוצאותיה הכספיות. "שיווק המערכות שלנו בערוץ של אורקל מתבצע אצל לקוחות קיימים של החברה, הנמצאים באותה נקודת זמן בהליך של הטמעה", אומר רטנר.
lt/pgt

ltpgt
לדבריו, לפריסייס צבר הזמנות יציב, כפי שצויין בשיחת הוועידה שליוותה את פרסום תוצאותיה הכספיות, ולכן לחולשה של אורקל בטווח הקצר לא תהיה השפעה. "אם אומנם נגלה שמדובר בבעיה חמורה יותר ומתמשכת, כמו למשל האטה בהזמנות למוצרי התוכנה של אורקל במשך שנה שלמה, אז לא מן הנמנע שתהיה לכך השפעה שלילית עלינו", אומר רטנר.
ltbrgt
lt/bgtפריסייס שואפת להקטין את חלק ההכנסות מאורקלltbgt
לדבריו, פריסייס נוקטת צעדים כדי להגן על עצמה במקרה שמדובר בהאטה לתקופה ארוכה יותר. "משקל ההכנסות שלנו שמקורן אינו באורקל הולך וגדל מרבעון לרבעון", הוא מסביר אך אינו מעוניין לפרט את אחוז ההכנסות של אורקל מתוצאותיה הכספיות של החברה. לפריסייס אף מוצרים התומכים באפליקציות של SAP ובפתרונות האחסון של EMC2.
lt/pgt

ltpgt
"אין ספק שהחולשה הכוללת בשוק ההון תשפיע גם עלינו", אומר רטנר, "אך בינתיים אנחנו לא מאתרים השפעה שלילית ספיציפית, עליה אנחנו יכולים לשים את האצבע. אנחנו מאמינים שדווקא בזמנים כאלה, בהם רוב החברות מחפשות דרכים לחסוך בהוצאות, אנחנו נכנסים בצורה מצוינת לתמונה".
lt/pgt

ltpgt
לדבריו, מאחר והמוצר של פריסייס מצליח לתת מענה לצורך בקיצוץ בהוצאות, הרי שיהיו חברות שירצו לרכוש את מוצריה של פריסייס כדי לחסוך כספים בהמשך.
lt/pgt

ltpgt
מניית פריסייס נסחרת היום ברמה של 16.5 דולר, לאחר שאיבדה כ-63% ממחיר השיא שלה. "אני מקווה שלאחר סיום 'תקופת החסימה' לבעלי המניות שלנו בחודש שעבר, נצליח להגביר את הסחירות של המניה ולהגדיל את מחזורי המסחר", אומר רטנר. "אני רואה את ההשפעה של ההאטה על כל שוק ההון, אבל יחסית לחברות אחרות אני חושב שהצלחנו להיות מושפעים לרעה במידה פחותה".
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully