וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת הכבלים תומכת בהעברת הבעלות על תשתית הכבלים לרשותם הפרטית של הדיירים

4.3.2001 / 18:26

הגישה הצעת תיקון לחוק הבזק, לפיה הדיירים בבתים יוכלו לרכוש את תשתית הכבלים או הבזק ולעבור לחברות מתחרות ללא מגבלות מיותרות

רוני קורן-דינר
ltpgt
יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולוויין, עו"ד דורית ענבר, הגישה בשבוע שעבר הצעה לדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת, לפיה בעלי דירות ובתים יוכלו לרכוש את תשתיות התקשורת שהונחו בקירותיהם ולהפוך לבעליהן החוקיים. יורם מוקדי, מנהל מינהלת הסדרת השידורים לציבור, אישר את הדברים.
lt/pgt

ltpgt
את ההצעה הסבירה ענבר בקשיים העומדים כיום בפניהם של אזרחים המעוניינים לעבור מחברות הכבלים לחברת הלוויין, ובקשיים עתידיים שיעמדו בפני אזרחים שירצו בעתיד להחליף את שירותי הטלפוניה של בזק במפעילים פנים ארציים אחרים.
lt/pgt

ltpgt
"בבסיס ההצעה עומדת טובת הציבור, שיוכל לרכוש תמורת מחיר עלות את התשתיות שבקירות ביתו, ולבחור בחירה חופשית ומושכלת את החברות שיספקו לו שירותים", אמר מוקדי ל-TheMarker.com.
lt/pgt

ltpgt
כיום קיים הסדר בין YES לחברות הכבלים, לפיו יכולה חברת הלוויין להשתמש בתשתית הכבלים לצורך חיבור מנוי חדש, רק אם הודיעה לחברת הכבלים באותו אזור חמישה ימים מראש. זאת, כדי שבמשך פרק הזמן הנתון תוכל חברת הכבלים לפנות לאותו מנוי ולשכנע אותו שלא להתנתק משירותיה.
lt/pgt

ltpgt
"ברור שבטווח הקצר העניין יעבוד לטובת YES, שמפלסת היום את דרכה בשוק הטלוויזיה הרב ערוצית", הוסיף מוקדי. "לא בטוח שהם יגידו אותו דבר כשיהיו להם 400-300 אלף מנויים - אבל ההצעה היא קודם כל לטובת הציבור ורק אחר כך לטובת החברות החדשות והתחרות. אם כל חברה חדשה שנכנסת לשוק תצטרך להילחם על התשתית בבית המנוי, זה יהפוך את כל התחרות ללא כדאית ולא מעשית".

מחר יתקיים דיון נוסף בוועדת הכלכלה בנושא התיקונים לחוק הבזק.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully