וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעלות: היציבות הפיננסית של החברות בענף המלונאות עלולה להיפגע לאורך זמן בשל המצב הבטחוני

4.3.2001 / 18:47

הורידה את דירוג ההתחייבויות של מלונות אפריקה ישראל ומלונות הכשרת הישוב; הורדת הדירוג משקפת את הסיכון הגבוה הכרוך בפעילות בענף

ליאור כגן
ltpgt
חברת מעלות מעריכה כי למצב הבטחוני השלכות שליליות על ענף המלונאות לטווח הקצר והבינוני, בעיקר על תיירות נכנסת והתפוסה במלונות באזורים כמו ירושלים, נצרת וטבריה. להערכת כלכלני מעלות, השלכות אלו עלולות לפגוע לאורך זמן ביציבות הפיננסית של החברות הפועלות בענף.
lt/pgt

ltpgt
אי לכך, הורידה מעלות את דירוג ההתחייבויות של מלונות אפריקה ישראל מ-(A+) ל-(-A), ושל מלונות הכשרת הישוב מ-(BBB) לדירוג (-BBB) . כלכלני מעלות מציינים כי הורדת הדירוג משקפת את הסיכון הגבוה הכרוך בפעילות בענף המלונאות. להערכתם, החרפת המתיחות הבטחונית ואי הוודאות הפוליטית ישפיעו לשלילה בטווח הקצר והבינוני על החברות הפועלות בענף, והנסמכות על תיירות נכנסת.
ltbrgt
lt/bgtסיכון פיננסי נמוך מהממוצע ltbgt
לדברי כלכלני מעלות, הדירוג של מלונות אפריקה ישראל משקף את מיצובה העסקי והפיננסי של החברה, גבוה בהשוואה לחברות אחרות בענף. להערכת רונן בר לב ממעלות, לחברה פרישה גיאוגרפית טובה בארץ ומוניטין טוב, והיא אחת מרשתות המלונאות המובילות בישראל. בנוסף, נתוני הפעילות של מלונות החברה טובים בהשוואה לחברות מלונאיות ציבוריות אחרות.
lt/pgt

ltpgt
להערכת בר לב, הסיכון הפיננסי של החברה נמוך מעט מהממוצע, ובא לידי ביטוי בעיקר ברווחיות טובה לעומת הענף. להערכת מעלות, צפויה הרעה ברווחיות וביחסי הכיסוי של החברה, עקב הירידה בהיקפי הפעילות של הענף. מעלות מניחה כי ההשקעות הצפויות על ידי החברה תבוצענה תוך שמירה על שיעורי מנוף פיננסי דומים ליחסים בהם היא פועלת כיום, ותתרומנה למיצובה העסקי של החברה. להערכת כלכלני מעלות, יכולת הפירעון של החברה טובה.
ltbrgt
lt/bgtסגירתו של גלי כנרת ltbgt
לגבי מלונות הכשרת הישוב , כלכלני מעלות כותבים כי הדירוג משקף את הפגיעה במיצובה העסקי של החברה, שנבע בין היתר מהעדר פרישה גיאוגרפית מספקת בארץ, דבר שפגע ביכולתה השיווקית ובהכנסותיה.
lt/pgt

ltpgt
בר לב כותב כי בשל האירועים הבטחוניים, נגרמה הרעה בנתוני הרשת באוקטובר-נובמבר 2000, הן לעומת שלושת הרבעונים הראשונים של השנה, והן לעומת התקופה המקבילה, בדומה לנתוני הענף בחודשים אלה.
lt/pgt

ltpgt
בנוסף, בנובמבר 2000 החליטה החברה לסגור את מלון גלי כנרת, וכל עובדיו פוטרו. להערכת מעלות, מלון גלי כינרת זקוק לשיפוץ לצורך הפעלתו מחדש. בר לב מציין כי לחברה יתרת מזומן גבוהה, שתישמר על ידה לצורך הקניית גמישות פיננסית.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully