וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר במדינול: "הסטנט של חברת קואנם מפגר במיוחד, ואנחנו כלל לא רואים בחברה שבוסטון הודיעה על רכישתה, כמתחרה"

4.3.2001 / 18:46

אותו בכיר הוסיף כי להערכתו בוסטון סיינטיפיק לא תצליח למכור ולו סטנט אחד של קואנם; "האנליסטים לא מבינים במדע, ולכן אין פלא שהם הגדירו אותנו כמתחרים שלה"

גתית פנקס
ltpgt
פרק נוסף נפתח במלחמה התקשורתית בין חברת בוסטון סיינטיפיק (סימול BSX) וחברת מדינול הישראלית. הפעם יצא קצפה של מדינול על דו"חות האנליסטים שפורסמו לקראת סוף השבוע שעבר, שהגדירו את חברת קואנם (Quanam) , שבוסטון הודיעה כי תרכוש אותה, כמתחרתה של מדינול.
lt/pgt

ltpgt
"בוסטון מצליחה לבסס את מעמדה בשוק, ובמקביל, מוצאת אלטרנטיוות למדינול, מה שמקטין בצורה משמעותית את הסיכויים להשלמת עסקת הרכישה, ככל שהשבועות נוקפים", אמרו בפייפר ג'פרי בסוף השבוע. "זה ממש לא נכון", אומרים לנו במדינול בתגובה, "החברה הזו פשוט לא מתחרה שלנו".
lt/pgt

ltpgt
במדינול אף מביעים ספיקות לגבי הרכישה עצמה. "בוסטון רק הודיעה שהיא מתכוונת לרכוש את קואנם, אבל עוד לא ראינו שזה קורה", אומר בכיר במדינול, ולא שולל אפשרות שההודעה על הרכישה באה כדי להבהיל מעט את מדינול, ולשגר לה מסר כי בוסטון מתכוונת להיכנס בצורה חזקה יותר לפיתוח סטנטים עצמאי.
ltbrgt
lt/bgtהסטנט המצופה של קואנם נכשל בניסויים קלינייםltbgt
חברת קואנם מפתחת סטנט מצופה, Coated Stent, העשוי מתכת ומעליו הציפוי הפולימרי שמאפשר החדרת תרופות למקום הרצוי, ולא רק את הרחבת העורק כמו סטנטים רגילים. השרוול המולבש על הסטנט משחרר תרופה בקצב מסוים, המסייעת בטיפול במחלות הקשורות ללב ולכלי דם אחרים.
lt/pgt

ltpgt
"האנליסטים אוכלים מיד מאוד מזוהה (הכוונה לזו של בוסטון, ג.פ), ואנחנו מסתכלים בלגלוג על הרכישה", אומר אותו מקור בכיר, "ולמעשה, אם תהיה רכישה שכזו, היא תהיה עבור בוסטון ממש כמו החדרת וירוס למערכת, מאחר וקואנם מציעה כיום את הסטנט המפגר ביותר בשוק, אפילו יותר מהסטנט הראשון והישן ביותר של חברת ג'ונסון אנד ג'ונסון (סימול JNJ) , הפלמה".
lt/pgt

ltpgt
בבתי ההשקעות אמרו כי בשלב זה הניסויים הקליניים בסטנט המצופה של קואנם אינם ממשיכים, וכי גם אלה שכבר התקיימו לא היו מוצלחים במיוחד. במדינול מתנדבים לספר שהניסויים הקליניים נכשלו מאחר והיתה סתימה טוטאלית של עורקים בריאים, ואפילו היו מספר מקרים של מוות.
lt/pgt

ltpgt
למען ההגינות, נציין כי בוסטון הכריזה כי תוך 5 שבועות היא מקווה לפתור את הבעיות ולהמשיך בניסויים באירופה במשנה תוקף, וגם בבתי ההשקעות קבעו כי הניסויים הקליניים צפויים להתחדש.
lt/pgt

ltpgt
"אני לא אתפלא אם לאחר כישלון הניסויים הקליניים עם קואנם תכריז בוסטון שלא היא ניהלה את הניסויים, ותסיר אחריות מהם, ממש כפי שעשתה בעבר במקרה של בעיות בסטנט שאמור להרחיב את כלי הדם בדרך אל המוח, כאשר רכשה את חברת שניידר בשנת 1998", אומר הבכיר.
lt/pgt

ltpgt
"ההתנתקות בינינו לבין בוסטון היא אולי מהלך שקורה", אומרים לנו במדינול, "ואולם לא זו הדרך. אם הם מתכוונים להתנתק מאיתנו באמצעות רכישת קואנם, הרי שאין הגדרה אחרת להחלטה פרט ל'כושלת' וטיפשית", אומר הבכיר.
ltbrgt
lt/bgtמדינול: אנחנו לא מאמינים שיימכר ולו סטנט אחד של קואנםltbgt
לפי ההסכם בין מדינול לבוסטון סיינטיפיק, האחרונה תשלם לראשונה תמלוגים על מכירה של סטנטים (20%) עד שנת 2004 לפחות, כך שבצורה תיאורטית, מדינול יכולה לזכות בנתח הכנסות נוסף מן העסקה, וזאת למרות שבבתי ההשקעות לא פתרו בצורה סופית את סוגיית התמלוגים, ולא קבעו בצורה נחרצת כי בוסטון תצטרך לשלם תמלוגים גם על מכירות סטנטים של קואנם.
lt/pgt

ltpgt
במדינול רואים את הדברים קצת אחרת. "ודאי שאם יהיו מכירות אנחנו נקבל תמלוגים, שכן ההסכם בינינו קובע שהתמלוגים יינתנו על כל 'מכירה' ולא על כל 'פיתוח'", אומר הבכיר ממדינול. "אנחנו בטוחים שאפילו סטנט אחד של קואנם לא יימכר, מאחר והטכנולוגיה שלהם כושלת. אנחנו, מכל מקום, לא מתכוונים להיבנות על זה, ובכלל לא רואים את שלב התמלוגים כשלב ריאלי".
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully