וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: טוקיו צנחה ב-5.1% ביום הגרוע ביותר מאז ספטמבר 2001; קוריאה נסוגה ב-3.2%

דפנה מאור

23.10.2003 / 8:40

העודף המסחרי של יפאן גדל בספטמבר לשיא של שלוש שנים, סך 9.1 מיליארד דולר; הירידות בטוקיו הובילו להיחלשות הין



בורסת טוקיו רשמה צניחה קשה היום, שהיתה החדה ביותר מאז ארועי 11 בספטמבר 2001. הנפילה נרשמה לאחר שבוול סטריט נרשמו ירידות שערים של 2.4% במדד נאסד"ק ו-1.5% במדד דאו ג'ונס. המגמה השלילית השתקפה במרבית שוקי אסיה. בקוריאה נפל מדד קוספי ב-3.2%; בהונג קונג נרשמה ירידה של 2.6% בהאנג סנג במחצית הראשונה של המסחר.



תוצאות עסקיות או תחזיות מאכזבות מכמה מהחברות הגדולות בוול סטריט הובילו לאווירה שלילית. אמזון פירסמה שלשום תחזית נמוכה מהצפוי לשנת 2004. כמה מחברות התרופות הגדולות רשמו נסיגה ברווח ואף הפסדים. קומפיוטר אסושיאייטס, חברת התוכנות העסקיות האמריקאית, דיווחה אמש על גידול בהפסד הנקי שלה ברבעון השלישי בעקבות הוצאות הקשורות ליישוב תביעות משפטיות נגדה. CA דיווחה על הפסד נקי של 87 מיליון דולר ברבעון שהסתיים בסוף ספטמבר, שהוא רבעון הכספים השני שלה, לעומת הפסד של 52 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה הקודמת.



התחזקות הין מול הדולר אמש תרמה אף היא למגמה השלילית בטוקיו, למרות שהבוקר נרשמת נסיגה קלה במטבע היפאני, בעקבות הנפילות החדות בבורסה. חששות כי הין ימשיך להתחזק מול הדולר, בשל הגירעון המסחרי העצום של ארה"ב, מעיבים על השוק.



העודף המסחרי של יפאן גדל בספטמבר לשיא של שלוש שנים, סך 9.1 מיליארד דולר. היצוא צמח ב-3.4% בזכות הביקוש הגדל משוקי ארה"ב וסין; היבוא צמח ב-2%.



בבורסת טוקיו נרשמו נפילות לרוחב השוק. במגזר הבנקים צנח מיזוהו פייננשל, הגדול בבנקי יפאן, ב-14.4%. מתחרהו מיצובישי טוקיו פייננשל נפל ב-9.5%.



מניות הטכנולוגיה בטוקיו, בהן שארפ, סוני, פוג'יטסו ו-NEC, סבלו מירידות של יותר מ-5%. חממת האינטרנט סופטבנק צנחה ב-16.3%. ענקית הסלולר NTT דוקומו נפלה ב-9.4%.



סוני דיווחה היום על נפילה של 25% ברווחי הרבעון השלישי, בשל חולשה במכירות. הירידה ברווח, שהסתכם ב-32.9 מיליארד ין (301 מיליון דולר) היתה מתונה מהתחזיות. הכנסות החברה היו 1.79 טריליון ין (16.3 מיליארד דולר), ללא שינוי מהתקופה המקבילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully