וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחודש ל-6 חודשים נוספים הפטור מההסדר הכובל בגין העמלה הצולבת של חברות האשראי

4.3.2001 / 19:14

במהלך סוף השבוע הושגו הסכמות בנושא זה במו"מ של חברת ויזה כ.א.ל עם הממונה על ההגבלים העסקיים; ויזה כ.א.ל ולאומי קראד התחייבו להוריד ממוצע העמלות הצולבות ב-10%

אמיר הלמר
ltpgt
במהלך סוף השבוע היתה התקדמות ניכרת במו"מ של חברת ויזה כ.א.ל עם הממונה על ההגבלים העסקיים, בעניין ההסכמות שיאפשרו לחדש את הפטור לגבי ההסדר הכובל בעניין העמלות הצולבות בשישה חודשים נוספים, כך מסר היום ל-TheMarker.com מנכ"ל לאומי קארד, אריה הוויוול.
lt/pgt

ltpgt
עמלה צולבת היא עמלה המשולמת בין חברות כרטיסי האשראי בעבור עסקות שנעשו בכרטיס אשראי שהונפק ע"י חברה אחת, ונסלקו ע"י החברה השנייה. החברות מתחשבנות בינן לבין עצמן ומעבירות אחת לשנייה את הסכומים שנגבו ע"י כל אחת מהן בגין העמלה הצולבת. מיום חמישי, מועד פקיעת ההסדר הכובל אשר איפשר התחשבנות זו, נאסר על שתי החברות לגבות את העמלה הצולבת מבתי העסק.
lt/pgt

ltpgt
עפ"י ההסכמות שהתקבלו בסוף השבוע, תרד העמלה הצולבת בקטגוריה הגבוהה ביותר מבין ה-5 הקיימות מ-2.25% ל-2%, ובתוך חצי שנה התחייבו שתי החברות לגרום לממוצע העמלות הצולבות לרדת ב-10% לשיעור של כ-1.25%. כיום עומד הממוצע על כ-1.38%.
lt/pgt

ltpgt
עוד הוסכם כי בתוך 4 חודשים מיום אישורו של ההסדר החדש, ישונה מבנה חמשת הקטגוריות הקיים למבנה מאוזן יותר שיהיה מבוסס על הסיכון הטמון בביצוע העסקה. כיום משלמים בתי העסק את עמלת הסליקה על בסיס היקף המחזור, וכך יוצא שעסקים קטנים ובטוחים יחסית משלמים שיעורי סליקה גבוהים יותר מאשר עסקים גדולים.
lt/pgt

ltpgt
כמו כן הוסכם כי שתי החברות יחלו בעוד מספר חודשים להנפיק את כרטיס מאסטרקארד השייך לבנק הפועלים, וההסדר דומה של עמלות צולבות יחול אף בעניין כרטיס אשראי זה.
lt/pgt

ltpgt
הוויוול מסר כי לאומי קארד נתנה את הסכמתה העקרונית לפרטי ההסדר, וכעת ממתינים להסכמת ויזה כ.א.ל ולניסוח הסופי של ההסכמות שיועברו לממונה על ההגבלים העסקיים, דרור שטרום. מויזה כ.א.ל נמסר כי החברה תחתום על המסמכים ברגע שהמו"מ יסתיים וייקבעו כל ההסכמות.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully