וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בספטמבר נרשמה יציבות באשראי לציבור על 680 מיליארד שקל

אמיר טייג

23.10.2003 / 10:51

בנק ישראל: שיא של 15 חודשים ביתרת המזומנים ועו"ש על 32.5 מיליארד שקל

לאחר שבעה חודשים רצופים בהם נרשמה ירידה באשראי לציבור, רושם האשראי בחודש ספטמבר יציבות. סך האשראי לציבור הסתכם ספטמבר ב-679.97 מיליארד שקל, עלייה חודשית קלה של 0.03%. בהשוואה שנתית, מצב האשראי עדיין לא קל. ב-12 החודשים האחרונים ירד האשראי לציבור ב-1.8%, ומתחילת השנה התכווץ בשיעור חד יותר של כ-2.4%, כך עולה מנתוני בנק ישראל. ירידה זו משקפת את מגמת מחנק האשראי, המאפיינת את המשק בשנה האחרונה, אך גם מעידה כי מגמת הפחתת הריבית של בנק ישראל נותנת אותותיה וגורמת לעצירת מגמת ההידרדרות.

בחודש ספטמבר נרשמה עלייה של 1% ביתרת המזומנים ופקדונות העו"ש שמוחזקים על ידי הציבור. יתרה זו הסתכמה ב-32.5 מיליארד שקל, והגיעה לשיא של שנה ושלושה חודשים. יתרת המזומנים שבידי הציבור עלתה ב-1.4% לרמה של 16.07 מיליארד שקל, בעוד יתרת העו"ש עלתה ב-0.9% ל-16.4 מיליארד שקל. יש לציין כי יתרות המזומנים של הציבור מושפעות מרמת הריבית. ככל שהריבית עולה, יתרות המזומנים קטנות. המגמה שנרשמה ביתרות המזומנים עולה בקנה אחד עם מגמת הפחתת הריבית.

לאחר שבאוגוסט נשברה מגמת הירידה בסעיף האשראי שנלקח במט"ח, שהחלה בתחילת השנה, גם בחודש ספטמבר נרשם גידול בסעיף זה. האשראי במט"ח עלה בספטמבר ב-1.5% ל-142.2 מיליארד שקל, והאשראי אשר נלקח ישירות מחו"ל עלה ב-1.1% ל-71 מיליארד שקל. האשראי הצמוד למט"ח עלה ב-0.3% ל-72.3 מיליארד שקל. יש לציין כי הנתונים שמפרסם בנק ישראל נקובים בשקלים, ולפיכך נתוני האשראי מחו"ל הושפעו גם מפיחות בשקל במהלך חודש ספטמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully