וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הייסוף בפרנק השווייצי פגע בהכנסות נסטלה למרות צמיחה במכירות

דפנה מאור

23.10.2003 / 10:56

הכנסות חברת המזון הגדולה בעולם נסוגו ב-2.4% למרות גידול במכירות משקאות וגלידה בשל הקיץ החם שעבר על אירופה

נסטלה, חברת המזון הגדולה בעולם, רשמה ירידה בהכנסותיה בתשעת הרבעונים הראשונים של השנה, בשל הייסוף בפרנק השווייצי. במונחים אורגניים נרשם גידול של 5.4% במכירות, ובניכוי השפעות שערי חליפין צמחו המכירות ב-6.8%. החברה לא מסרה נתוני רווח בהודעתה.

ההכנסות בתקופה המדווחת הסתכמו ב-64.6 מיליארד פרנק שווייצי (49.3 מיליארד דולר), לעומת 66.2 מיליארד פרנק בתקופה המקבילה, ומעט יותר מתחזיות האנליסטים. הפרנק הוסיף 4.5% לעומת הדולר בתשעת החודשים הראשונים של השנה. נסטלה מסרה כי השפעת הייסוף גרעה 9.2% מהכנסותיה. בעוד שבאירופה נרשמה עלייה של 1.9% במכירות בתחום המזון, באזורי אמריקה, אסיה ואפריקה נרשמו ירידות.

נסטלה, המוכרת את מותג פרייה, נהנתה מהקיץ החם במיוחד שעבר על אירופה, שהוביל לביקוש רב למים ולגלידות. הצמיחה האורגנית בתחום המשקאות הגיעה ל-5.7%, בעוד ההכנסות נשארו ללא שינוי, 17.5 מיליארד פרנק (13.46 מיליארד דולר). תחום השוקולד והממתקים סבל מירידה אורגנית של 4.1% וירידה של 6.7% בהכנסות, לרמה של 7 מיליארד פרנק (5.38 מיליארד דולר).

תחזית החברה לשנת 2003 צופה כי השפעות שערי המט"ח יתייצבו ברבעון הרביעי, ושולי הרווח על בסיס EBITA ישתפרו. במונחים אורגניים צופה החברה לרשום צמיחה של 5%-6% במכירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully