וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוקסנבורג רוצה שליטה מלאה באינוונטק: הגדיל את הצעת הרכש שלו ל-20.24% ממניות הקרן

הרצל לקס

23.10.2003 / 11:53

מקווה להגיע לאחזקה של כ-45% בחברה המחזיקה בכ-10% מנובה; מחיר הצעת הרכש נותר 2.7 שקלים - נמוך בכ-7% ממחיר השוק



לפידות שבשליטת יעקב לוקסנבורג, הודיעה על הגדלת הצעת הרכש שלה למניות קרן ההון סיכון אינוונטק מ-8% מהמניות בהצעה המקורית ל-20.24% כעת, ודחתה את מועד הקיבול של ההצעה ל-2 לנובמבר.



לוקסנבורג הפך לאחרונה לבעל המניות העיקרי בקרן כשרכש כ-16% ממניות אינוונטק מגרין של יצחק תשובה, ובכך הגיע לאחזקה של 24.99% מהון המניות באינוונטק. הצלחה בהצעת הרכש הנוכחית תביא את לוקסנבורג לאחזקה של למעלה מ-45% בחברה, בדרך לשליטה מלאה. אחזקתה העיקרית של אינוונטק היא בנובה , יצרנית ציוד בדיקה לתעשיית המוליכים למחצה, בה היא מחזיקה ב-10.6%. הצעת הרכש תלויה בהיענות של לפחות 5% מבעלי המניות.



ב-21 בספטמבר פירסם לוקסנבורג הצעת רכש ל-8% ממניות החברה בשער של 2.7 שקלים למניה, ופתח בעימות עם בעלי המניות האחרים בחברה בראשות משפחת שובל המחזיקה ב-13.2% מהון המניות, כאשר הודיע כי בכוונתו לבטל את חברת הניהול של אינוונטק-מרקטור, בה מחזיקים שובל ובעלי עניין אחרים בשליטה, כדי לקצץ בהוצאות הניהול הגבוהות מדי לטעמו. כמו כן הציע לוקסנבורג להחליף את כל דירקטוריון החברה ולמנות במקום זאת 4 דח"צים מטעמו בנוסף לשני הדח"צים, עניין שיוכרע באסיפה הכללית בסוף אוקטובר.



בהצעה המתוקנת שפירסם לוקסנבורג אתמול הוא מציין כי עמדת לפידות היא שבעלי המניות המחזיקים גם במניות מרקטור - אותם הוא מכנה בשם "קבוצת מרקטור" - המחזיקים יחדיו 36.2% ממניות אינוונטק, מהווים דבוקת שליטה בחברה, וע"פ חוק החברות אין הם באים במניין קולות בעלי המניות שצריכים להודיע על עמדתם בעניין הצעת הרכש. בכך מקווה לוקסנבורג לעקוף את התנגדותם הצפויה של בעלי המניות הוותיקים להצעת הרכש שלו.



שובל ובעלי המניות האחרים השולטים כיום בדירקטוריון הודיעו כי יתנגדו למהלכים אלו, ופנו בראשית החודש ללפידות במכתב גלוי בו העלו שורה שלתמיהות בקשר לכוונותיו של לוקסנבורג, ואיימו במרומז כי לא יוותרו על ההתקשרות עם חברת הניהול בלי מאבק משפטי, היות וחוזה ההתקשרות עימה יפוג רק באוגוסט 2005.



מחיר הצעת הרכש, שלא השתנה ונשאר על 2.7 שקלים למניה, נמוך בכ-7% ממחיר השוק של אינוונטק. שווי השוק של אינוונטק נכון לאתמול הוא כ-55 מיליון שקל, כאשר אחזקתה בנובה - ששוויה נכון לאמש הוא 43 מיליון שקל - והמזומנים שבקופתה מגיעים לבדם לסכום זהה, מבלי שהובאו בחשבון אחזקותיה האחרות של אינוונטק בחברות טכנולוגיה ונכסים נוספים שלה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully