וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט העליון איפשר לוורנר ברדרס להגיש ערעור מתוקן בתביעת החוב של תבל על פי הדין של קליפורניה

ערן גבאי

23.10.2003 / 12:07

ב-10 בפברואר השנה החליטה השופטת ורדה אלשיך, שתניית השיפוט הזרה בטלה והחוק שיחול אוטומטית על הוכחת החוב יהיה על פי הדין הישראלי; הערעור יוגש בתוך 30 יום



בית המשפט העליון החליט לאפשר לבאי כוחה של ספקית הסרטים האמריקאי, וורנר ברדרס, משרד עו"ד ברץ בר נתן, להגיש כתב ערעור מתוקן בתביעת החוב של תבל על פי הדין של קליפורניה.



ב-10 בפברואר השנה החליטה שופטת בית המשפט המחוזי, ורדה אלשיך, שתניית השיפוט הזרה בטלה והחוק שיחול אוטומטית על הוכחת החוב יהיה על פי הדין הישראלי.



בית המשפט העליון מחזיר לשופטת אלשיך את האפשרות לשקול מחדש את החלטתה, בכך שהוא מאפשר לוורנר להגיש מחדש את כתב הערעור המתוקן, כולל סעיפי הוכחת החוב שאלשיך ביקשה מוורנר להשמיט בעקבות החלטתה.



וורנר תידרש להגיש את כתב הערעור המתוקן בתוך 30 יום. בעניין פסיקת ההוצאות, בהיקף של כ-100 אלף שקל, קבע בית המשפט העליון כי אין עילה להתערב בסכום שנפסק. וורנר כבר שילמה סכום זה.



ביום שבו קיבל בית המשפט את הסדר הנושים בתבל, נקבע כי נאמן תבל, צבי יוכמן, ישריין סכום בהסדר הנושים הבלתי מובטחים עבור ההסדר של וורנר בתביעת החוב בתבל. לוורנר דרישת חוב של כ-15 מיליון דולר או כ-67 מיליון שקל, שחלקו היחסי בחוב הנושים הבלתי מובטחים בחברה, כ-411 מיליון שקל, נאמד בכ-16%.



השופטת אלשיך דחתה באחרונה את הבקשה של יוכמן, לקבלת צו חוסם נגד התביעה של וורנר ברדרס. וורנר החלה לפני יותר משנה בהליכים משפטיים נגד תבל בארה"ב, ותבע את החברה על כ-17 מיליון דולר.



באי כוחה של וורנר ברדרס הסתמכו בתביעתם נגד תבל על פסיקת בית המשפט העליון מלפני מספר חודשים של השופט אליעזר ריבלין, בעניין הצורך להימנע ממתן צו חוסם כנגד תביעה בבית משפט זר.



וורנר הגישה לפני מספר חודשים ערעור לבית המשפט המחוזי בתל אביב על החלטת נאמן תבל, עו"ד צבי יוכמן, שלא להכליל את חובות תבל העתידיים כלפיה לשנים 2003 ו-2004 בהסדר הנושים של תבל.



באי כוחה של וורנר הגישו בשמה ערעור על החלטת יוכמן מה-25 במארס השנה, שדחתה חלק מהוכחת החוב של וורנר. ספקית הסרטים מבקשת מבית המשפט לאשר לה, כאמור, חוב נוסף מתבל בסך 15.5 מיליון דולר.



בכתב הערעור מצוין כי תבל התחייבה בהסכם לשלם לוורנר תשלום שנתי מינימלי בסך של 7 מיליון דולר בעבור השנה הרביעית להסכם בין הצדדים (1/12/02-30/11/03), ותשלום מינימלי של כ-7.5 מיליון דולר בעבור השנה החמישית והאחרונה (1/12/03-30/11/04).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully