וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת הכבלים המליצה לפטור את חברות הכבלים והלוויין מסימון משדרים בכמה ערוצים זרים

רוני קורן-דינר

23.10.2003 / 12:24

המועצה העבירה לשר התקשורת המלצות להקלות בסיווג משדרים בערוצים הולמרק, TCM (סרטים קלאסיים), נשיונל ג'יאוגרפיק ו-BBC פריים



חברות הכבלים הגישו למועצה לשידורי כבלים ולוויין בקשות לפטור אותן מן החובה לסמן את משדריהם בכבלים האנלוגיים בכמה מן הערוצים הזרים: הולמרק, TCM (סרטים קלאסיים), נשיונל ג'יאוגרפיק ו-BBC פריים. החברות נימקו את הבקשה בקושי הכרוך, לטענתן, בצריבת סימן הסיווג (8+, 14+ ו-18+) על גבי מסכי הערוצים הזרים - בניגוד לסימון בכבלים הדיגיטליים, שאינו מהווה בעיה כיוון שהסימון שם הוא חלק מהמדריך האלקטרוני (EPG).



סימון המשדרים נועד להזהיר הורים מצפייה של ילדיהם בתכנים שאינם מתאימים לגילם. תקנות סימון וסיווג משדרים קובעות כי לשר התקשורת הסמכות לתת פטור כללי מחובת סימונם של משדרי חוץ מתורגמים המשודרים בשיטת השידור האנלוגית, וכי למועצה הסמכות להורות כי משדרים מסוג זה יסומנו בכתובית או בשקופית בתחילת כל תוכנית.



לפיכך, העבירה המועצה לשר התקשורת המלצה לפטור את חברות הכבלים מסימון תוכניות מתורגמות בערוצים הללו בשידור האנלוגי, בהתחשב בכך שמרבית תכניהן מתאימים לצפייה כללית ממילא, ומאחר ששידורים לקהל בוגר מיועדים לשידור בערוצים אלה לשעה 22:00 ואילך.



בנוגע לסימון בערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק, המליצה המועצה לשר לפטור את שידורי הערוץ בשיטה האנלוגית מסימון באופן זמני בלבד, עד סוף דצמבר, על מנת לאפשר לנציגי הערוץ בישראל להיערך לשינוי ולרכוש את הציוד המתאים לצריבת הסימון על המסך. לגבי ערוץ הולמרק המליצה המועצה שלא להעניק פטור, אלא לאפשר לו לסמן את המשדרים באמצעות שקופית או כתובית מתאימה בעת הצורך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully