וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזק תעביר לממונה על ההגבלים את רשימת המנויים בניסוי ה-ADSL; נחשדת שהעניקה יתרון לבזק בינלאומי

1.3.2001 / 14:04

בזק סירבה להעביר לממונה את הרשימה בטענה שהוא חורג מסמכויותיו, אולם עתה היועץ המשפטי לממשלה מחייב אותה לעשות כן

גיא הדס
ltpgt
חברת בזק מחויבת למסור לרשות להגבלים עסקיים את רשימת המנויים שלה בניסוי ה-ADSL, כך קבע אתמול היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין. בכך דחה רובינשטיין את טענות בזק כנגד הרשות להגבלים עסקיים, כי הממונה חרג מסמכויותיו בבקשה לקבל את הרשימה.
lt/pgt

ltpgt
הממונה להגבלים עסקיים, דרור שטרום, דורש את הרשימה מבזק, בחשד שבזק עשתה שימוש מפלה במאגר הלקוחות שלה והעבירה אותו לבזק בינלאומי, כדי שזו תקבל יתרון על פני שאר ספקיות האינטרנט המהיר ותוכל לגייס ביתר קלות מנויים לשירות.
lt/pgt

ltpgt
לשם כך ביקש הממונה להגבלים עסקיים הקודם, דוד תדמור, את הרשימה מבזק ואת רשימת הלקוחות מבזק בינלאומי. אולם רק בזק בינלאומי העבירה את הרשימה. בזק, לעומת זאת, טענה כי המידע שהממונה דרש ממנה מהווה פגיעה בפרטיות, וכן שפעולת הממונה פסולה, היות שהוא משתמש גם בסמכויות חקירה וגם בסמכות העמדה לדין.
lt/pgt

ltpgt
בין בזק לממונה להגבלים עסקיים מתנהל מאבק ארוך על נושא שירות האינטרנט המהיר. יו"ר דירקטוריון בזק, עידו דיסנצ'יק, אמר בזמנו כי "גופי הרגולציה עורמים קשיים בדרכה של בזק כדי שתגיע להפרטה מוחלשת ונטולת מורל. מוסד הממונה על ההגבלים העסקיים הגיע לרמות עריצות והתעללות כלפי בזק, המחייבות טיפול משפטי תקיף ותוקפני".
lt/pgt

ltpgt
הממונה להגבלים עסקיים הכריז לפני כשלושה חודשים על בזק כמונופול בתחום תשתית האינטרנט המהיר, מאחר שהיא הספקית היחידה של השירות. על בסיס תשתית בזק חברות שירותי האינטרנט מספקות את השירותים. ברשות להגבלים עסקיים עלה החשד כי בזק העבירה באופן בלעדי את מאגר הלקוחות שצברה מניסויי האינטרנט המהיר לחברה הבת שלה, בזק בינלאומי, ובכך יצרה אפלייה בינה לבין מתחרותיה - החברות המספקות גישה לאינטרנט.
lt/pgt

ltpgt
הממונה להגבלים עסקיים אמר כי "מלכתחילה סברנו כי עמדת בזק נטולת בסיס משפטי, ואנו שמחים כי היועץ המשפטי לממשלה אישר זאת".
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully