וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנדן מכרה את נכסי אזורים לחברה בשליטת ליאו נואי ב-400 מיליון שקל

אלי דניאל

23.10.2003 / 12:33

את הרכישה ביצעה ריט ישראל שבשליטת נואי, בית ההשקעות אקסלנס ועמיר בירם; גנדן נדל"ן רכשה בשלבים את מלוא הבעלות בנכסי אזורים בהשקעה כוללת של כ-100 מיליון דולר



מאת אילן מוסנאים ואלי דניאל



איש העסקים הבריטי ליאו נואי רכש מידי גנדן נדל"ן את הבעלות על חברת הנדל"ן המניב נכסי אזורים בתמורה ל-400 מיליון שקל. את הרכישה ביצע נואי באמצעות חברת ריט ישראל (Reit). יצוין כי סכום העסקה נמוך מהסכום המקורי אותו דרשה גנדן נדל"ן - 450 מיליון שקל.



נזכיר כי הבעלות המלאה בנכסי אזורים נרכשה ע"י גנדן נדל"ן במספר שלבים. תחילה היא רכשה מאזורים , במהלך יוני 2001, כ-24% ממניות נכסי אזורים ובפברואר 2002 היא מימשה את שתי האופציות שניתנו לה על ידי אזורים כדי להגיע לשיעור החזקה של כ-83.3%.



כעבור ארבעה חודשים פירסמה גנדן הצעת רכש למניותיה של נכסי אזורים ועם השלמתה של הצעה זו, ביולי 2002, הפכה נכסי אזורים לחברה פרטית (שהונה העצמי הסתכם באותה תקופה בכ-389 מיליון שקל). בסך הכל שילם דנקנר עבור כל הרכישות 100 מיליון דולר בקירוב.



נואי בן ה-50 הינו בעל השליטה בחברת Asset Management Reit המנהלת את קרנות הנאמנות של משפחת נואי. החברה נחשבת לאחת מחמש החברות הנדל"ן הגדולות באירופה בעלת נכסים בהיקף של למעלה מ-3 מיליארד דולר.



ליאו נואי אמר כי "לאחר השלמת עסקת נכסי אזורים, קבוצת Reit מבקשת להעמיק את השקעותיה במשק הנדל"ן בישראל".



ריט ישראל הוקמה בתחילת 2003 כקרן השקעות ריאלית שמטרתה לבצע השקעות במשק הישראלי. הונה העצמי של הקרן מסתכם ב-50 מיליון דולר. בעלי השליטה בחברת הניהול של הקרן הם: ריט בריטניה (מחזיקה ב-50% מהון המניות) שבשליטת נואי ומשקיעים אירופאים נוספים, בית ההשקעות אקסלנס (מחזיק ב-32.5% מהון המניות) ורו"ח עמיר בירם, אחיו של אהרון (רוני) בירם שנמנה על בעלי השליטה באקסלנס (מחזיק בכ-17.5% מהון המניות).


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully