וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות בשוק: גנדן תמכור לאזורים את חלקה בחברת הנדל"ן GTC תמורת כ-20 מיליון דולר

אילן מוסנאים

23.10.2003 / 16:36

גנדן מכרה את נכסי אזורים לליאו נואי תמורת כ-400 מיליון שקל בלי הפסד מהותי; המימוש הקטין את האובליגו של הקבוצה בכמיליארד שקל; צפויה לבצע מהלכי רה ארגון נוספים בתחום הנדל"ן



קבוצת גנדן מתכוונת לבצע מהלכי רה ארגון נוספים בתחום הנדל"ן שלה ושל קבוצת אי.די.בי אחזקות , שאחד מהם יהיה מיזוג האחזקות של שתי החברות בחברת הנדל"ן GTC שפועלת במזרח אירופה. כך מעריכים גורמים המקורבים לגנדן.



לגנדן יש אופציה להמיר 20% ממניות קרדן נדל"ן ל-10% ממניות GTC, ואילו אזורים מחזיקה היום בכ-16% ממניות GTC, שנמצאת בשליטת חברת קרדן. על פי הערכות, העסקה, אם תצא אל הפועל, תתבצע לפי שווי של כ-200 מיליון דולר ל-GTC, כך שאזורים תשלם לגנדן סכום של כ-20 מיליון דולר עבור המניות.



גנדן השלימה היום את מכירת החברה הבת, נכסי אזורים, לאיש העסקים הבריטי ליאו נואי תמורת סכום של כ-400 מיליון שקל, סכום הדומה לסכום שהשקיע דנקנר ברכישת החברה.



על פי הערכות בשוק, בעלי השליטה החדשים בקבוצת אי.די.בי צפויים להמשיך ולבצע מהלכי רה ארגון באחזקות הנדל"ן של הקבוצה שהבולטות בהן הן אזורים, נכסים ובנין וגב ים. עם זאת, בשוק מעריכים כי דנקנר אינו מתכנן עסקות בעלי עניין נוספות עם הקבוצה בנוגע לאחזקות של גנדן בתחום זה, שעל תיק ההשקעות שלה נמנות בין היתר אחזקות בוילאר ובאלרוב.



בהתייחס לעסקות בעלי עניין, מקורבים לגנדן טענו היום כי העסקה בה מכרה גנדן את השליטה בנכסי אזורים לריט ישראל שבשליטת נואי, אקסלנס ורו"ח עמיר בירם, מפריכה את השמועות/החששות בשוק כאילו ינסה דנקנר למכור לאזורים את החברה בעסקת בעלי עניין מפולפלת. המקורות ציינו כי ההחלטה למכור את נכסי אזורים נבעה מההבנה שאין טעם לקיים פעילות נדל"ן בכל כך הרבה זרועות. בנוסף ציינו המקורות כי המכירה היתה חשובה לקבוצה, שכן היא מקטינה את האובליגו של הקבוצה בכ-1 מיליארד שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully