וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריסטול מאיירס דיווחה על עלייה חדה ברווח הרבעוני ל-884 מ' ד' לאחר ששבה לרשום הכנסות מתרופותיה המובילות

רויטרס

23.10.2003 / 18:45

מאז תחילת 2002 נאלצה החברה לתקן את ספריה בעקבות שערוריה חשבונאית חמורה; השיפור החד בתוצאות הרבעון השלישי הביא להעלאת תחזית הרווח השנתית



בריסטול מאיירס דיווחה על עלייה חדה ברווח הרבעוני לאחר שחזרה לרשום הכנסות מתרופותיה הנמכרות ביותר. זאת לאחר מספר רבעונים בהם נאלצה לתקן את ספריה בעקבות שערוריה חשבונאית חמורה.



יצרנית התרופות האמריקאית העלתה את תחזית הרווח לשנת הכספים הודות לתוצאות טובות מהצפוי ברבעון השלישי, בשורה שמעלה את מנייתה במסחר בוול סטריט בכ-3%. אולם, החברה אמרה כי היא אינה מתבססת על ההערכה שהתוצאות החזקות יחזרו גם בשנה הבאה.



"החברה ממשיכה לגלות זהירות בנוגע לתחזיות הרווח לשנים הקרובות בשל הקשיים שינבעו מאובדן פטנטים חשובים החל מראשית 2004, הצורך להשקיע בהשקת מוצרים חדשים ולחצים על שולי הרווח", אמר מנכ"ל החברה, פיטר דולאן.



בריסטול מאיירס, אחת מחברות התרופות הגדולות בעולם, אמרה שתספק תחזיות ל-2004 בתחילת השנה הבאה.



החברה רשמה רווח של 884 מיליון דולר, או 45 סנט למניה, ברבעון השלישי. זאת בהשוואה לרווח של 357 מיליון דולר, או 18 סנט למניה, בתקופה המקבילה.



בניכוי סעיפים חד פעמיים הרוויחה בריסטול 47 סנט למניה - הרבה מעל התחזית הממוצעת של אנליסטים, שעמדה על 41 סנט למניה ע"פ משאל "רויטרס ריסרץ'".



בעקבות התוצאות הזדרזה החברה להעלות את תחזית הרווח ל-2003 ל-1.68-1.73 סנט למניה, בניכוי סעיפים חד פעמיים - גבוה מהתחזית הקודמת לרווח של 1.6-1.65 דולר. התחזית המתוקנת מייצגת צמיחה של 16%-19% מן השנה שעברה.



בריסטול מאיירס מנסה לחזור ולעמוד על רגליה לאחר שהודתה בתחילת השנה שעברה שמכירותיה בשנים 1999-2001 נופחו ב-2.5 מיליארד דולר. החברה שיכנעה סיטונאים לרכוש כמויות גדולות יותר ממוצריה מכפי שיכלו למכור. התחבולה איפשרה לחברה להגדיל את רווחיה ב-900 מיליון דולר במהלך תקופה זו.



מניית החברה נפלה בקרוב ל-60% בשנתיים האחרונות בשל השערוריה ומכות נוספות שניחתו על החברה. בין היתר, סבלה בריסטול מתוצאות מאכזבות של המבחנים הקליניים לתרופת לחץ הדם הגבוה ואנלב ומעיכובים בהשקת תרופת הסרטן ארביטקס, שפותחה בשיתוף פעולה עם אימקלון סיסטמס (סימול IMCL).



דולאן שימש כנשיא חטיבת התרופות, ולאחר מכן כמנכ"ל החברה במהלך שנות השערוריה הפיננסית. הוא התחייב לתקן את החריגות, הנחקרות כיום על ידי רשויות הפיקוח והתביעה הפדרליות.



במהלך השנה שעברה נאלצה החברה לרשום הכנסות זעומות בלבד מתרופותיה המובילות, מכיוון שספריה הותאמו למכירות המנופחות של תרופות אלה בשנים קודמות. אולם, תרופות אלה רשמו מכירות חזקות במיוחד ברבעון השלישי.



הכנסותיה של החברה זינקו ברבעון השלישי ב-18% ל-5.3 מיליארד דולר, גם בהשפעת הדולר החזק. בניכוי השינויים בשער החליפין, היה הזינוק מסתכם ב-14% בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully