וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסד שנתי מפתיע ליצרנית מחשבי כף היד הבריטית פסיון

1.3.2001 / 12:19

המניה נסחרת במחיר הנמוך ב-90% ממחיר השיא; החברה הודיעה על פיטורים ומיזוג חטיבות

דפנה מאור
ltpgt
יצרנית מחשבי כף היד פסיון, לשעבר התקווה הגדולה של שוק הטכנולוגיה הבריטי, הגיעה היום לשפל של שנתיים בשווי השוק שלה, לאחר שהודיעה על קיצוצי משרות ונטישת תוכניות לפיתוח טלפון סלולרי חכם.
lt/pgt

ltpgt
עבור שנת 2000 דיווחה החברה היום במפתיע על הפסד לפני מס של 2 מיליון דולר, לעומת הפסד גדול פי 3 בשנה הקודמת. אנליסטים צפו כי החברה תרשום רווח של כ-3 מיליון דולר.
lt/pgt

ltpgt
פסיון היא יצרנית מחשבי כף יד השותפה לקונסורציום סימביאן בו חברות גם מוטורולה, נוקיה ואריקסון. מניותיה נסחרות עתה ב-129 פני, לאחר שהגיעו בשיאן ל-1.5 ליש"ט - צניחה של יותר מ-90%.
lt/pgt

ltpgt
הכנסות החברה בשנת 2000 גדלו ב-46% ל-330 מיליון דולר לעומת התקופה המקבילה, בעוד שמכירות מחשבי כף היד גדלו ב-65%. אולם ההשקעה בסימביאן, בחטיבת המחשבים ובמיזמים חדשים פגעה ברווחיות.
lt/pgt

ltpgt
פסיון מתכוונת למזג כמה מחטיבותיה, ביניהן חטיבת המודמים, חטיבת הרדיו הדיגיטלי, וחטיבת המחשבים. פרויקט הטלפון החכם היה אמור להיות מבוסס על ידי מערכת ההפעלה שפותחה על ידי פסיון עבור קונסורציום סימביאן. מוטורולה, שותפתה של פסיון למיזם, ביטלה אותו בשל עיכובים חוזרים בהשקת מוצרים מבוססי סימביאן, זאת בעקבות התאחרות יציאת טכנולוגיית הדור השלישי לשוק.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully