וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר עולה ב-0.7% מול הין לשער של 109.7 ין בעקבות נפילות השערים החדות שנרשמו הבוקר בטוקיו

רן דוידוב

23.10.2003 / 22:15

מול היורו מתחזק הדולר באופן מתון לרמה של 1.178 דולר לאחר בוקר של ירידות; שוק העבודה האמריקאי ממשיך להפגין סימני שיפור ומספר התביעות החדשות לדמי אבטלה ירד בשבוע שעבר לשפל של 8 חודשים



הדולר הפך מגמה במסחר מול היורו, ורושם עלייה לאחר בוקר של ירידות. היורו נסחר ב-1.178 דולר, לעומת 1.18 דולר אמש. הדולר שומר על כוחו מול הין ונסחר ב-109.7 ין, עלייה של 0.7% לעומת שער של 108.9 ין אמש. התחזקות הין אמש הובילה לנפילות חדות בבורסת טוקיו הבוקר. אולם נפילות אלה, בתורן, גרמו להיצעים גדולים של הין, והמטבע נחלש. בוול סטריט נרשמת מנגד היום מגמה מעורבת.



בורסת טוקיו רשמה צניחה קשה היום, שהיתה החדה ביותר מאז אירועי 11 בספטמבר 2001. הנפילה נרשמה לאחר שבוול סטריט נרשמו ירידות שערים של 2.4% במדד נאסד"ק ו-1.5% במדד דאו ג'ונס. המגמה השלילית השתקפה במרבית שוקי אסיה. בקוריאה נפל מדד קוספי ב-3.2%; בהונג קונג נרשמה ירידה של 2.6% בהאנג סנג במחצית הראשונה של המסחר.



בדולר תומכת עתה תחזית אופטימית של קרן המטבע הבינ"ל. הצמיחה בארה"ב וחלקים מאסיה - סין והודו למשל - מתבררת כנמרצת יותר משחזתה קרן המטבע בתחזית החצי שנתית שלה בספטמבר. גוש היורו, מנגד, מפגר מאחור, ועלול לדשדש בהתאוששותו.



גם השיפור בנתוני האבטלה בארה"ב מסייע לדולר. מספר התביעות החדשות לדמי אבטלה ירד בשבוע שעבר לשפל של שמונה חודשים - 386 אלף. הנתון מעיד על מגמת שיפור בשוק העבודה האמריקאי שנותר מאחור בשעה שמגזרים אחרים פרצו קדימה עם היציאה מן המיתון.



גורם העשוי לתמוך במטבעות הזרים מול הדולר הוא הגירעון המסחרי העצום של ארה"ב, שתפח בספטמבר לשיא היסטורי. מנגד, העודף המסחרי של יפאן גדל בספטמבר לשיא של שלוש שנים, סך 9.1 מיליארד דולר. היצוא צמח ב-3.4% בזכות הביקוש הגדל משוקי ארה"ב וסין; היבוא צמח ב-2%.



הנגיד היוצא של הבנק המרכזי של אירופה, וים דויזנברג, אמר כי הוא מלא ביטחון ביכולת ההתאוששות הכלכלית של גוש היורו. במהלך השנה הבאה, אמר דויזנברג, תואץ הצמיחה בתוצר, ולקראת סוף 2004 היא תגיע ל-2.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully