וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיטיגרופ ואמריקן אקספרס משכו את דאו ג'ונס לעלייה של 0.2%; מדד מניות השבבים ירד ב-2.6%

רן דוידוב

23.10.2003 / 22:41

KLA-טנקור ו-ST מיקרואלקטרוניקס רשמו ירידות חדות בעקבות אכזבה מדו"חותיהן הרבעוניים; חברת הסלולר ספרינט PCS נפלה ב-17%



המסחר בוול סטריט הסתיים במגמה מעורבת כאשר מניות הבלו-צ'יפ התאוששו מפתיחה שלילית וסיימו בעליות קלות ואילו מניות הטכנולוגיה רושמות ירידות שערים בהובלת מניות השבבים. מדד המוליכים למחצה, SOX, ירד ב-2.6% וגרר את נאסד"ק לירידה של 0.7%. חברות הפיננסים אמריקן אקספרס וסיטיגרופ סיימו בעלייה של למעלה מ-1% וסייעו לדאו ג'ונס לעלות ב-0.2%. בשוק האג"ח הממשלתיות נרשמו עליות נאות בתשואות, לאחר פרסום נתוני מקרו טובים.



מספר תביעות אבטלה ראשונות בארה"ב רשם ירידה מתונה מהצפוי של 4,000 בשבוע שעבר ל-386 אלף. אנליסטים ציפו כי המספר ירד ל-385 אלף. הנתון מעיד על מגמת שיפור בשוק העבודה. היום אמר נציג קרן המטבע הבינ"ל כי ההתאוששות הכלכלית בארה"ב נמרצת מהצפוי, וכי כלכלתה תוביל את העולם כולו להתאוששות בשנה הבאה.



בשוק האג"ח הממשלתיות נרשמת עלייה של 1% בתשואה על האג"ח ל-10 שנים, לרמה של 4.316%. עלייה של 0.9% נרשמה בתשואה על האג"ח ל-5 שנים, לרמה של 3.231%.



עונת הדו"חות הנמצאת כעת בעיצומה לא סיפקה עד עתה את הבשורות המצוינות להן קיוו הסוחרים. כ-40% מן החברות שסיפקו תחזיות לעתיד, הפחיתו את הציפיות שתלה בהן השוק, ע"פ נתוני פרסט קול.



קומפיוטר אסושיאייטס , חברת התוכנות העסקיות האמריקאית, דיווחה אתמול לאחר הסגירה על גידול בהפסד הנקי שלה ברבעון השלישי בעקבות הוצאות הקשורות ליישוב תביעות משפטיות נגדה.



CA דיווחה על הפסד נקי של 87 מיליון דולר ברבעון שהסתיים בסוף ספטמבר, שהוא רבעון הכספים השני שלה, לעומת הפסד של 52 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה הקודמת. מנייתה נפלה ב-8.5%.



חברה נוספת שדיווחה על תוצאות חלשות היא יצרנית ציוד בדיקת השבבים KLA-טנקור (סימול KLAC), שנפלה ב-7.9% הרווח הרבעוני נפל ב-28% ל-18 סנט למניה בעקבות ירידה בהשקעות ההון של חברות השבבים.



ואילו ST מיקרואלקטרוניקס, יצרנית השבבים הגדולה באירופה, עברה להפסד רבעוני על רקע הוצאות כבדות על הליכי ארגון מחדש והזהירה כי תתקשה להציג שיפור בשולי הרווח ברבעונים הקרובים. מנייתה איבדה 5.4% על רקע חולשה מובהקת במגזר ככלל.



ויאקום, חברת המדיה הגדולה בעולם לפי שווי שוק, רשמה צמיחה של 9.4% ברווחי הרבעון השלישי. הצלחה במכירות פרסום ברשתות CBS ו-MTV פיצתה על חולשה בתחומים אחרים. הרווח הנקי הסתכם ב-700 מיליון דולר, או 40 סנט למניה, לעומת תחזיות לרווח של 38 סנט, אך מנייתה איבדה 0.3%.



AIG (סימול AIG), חברת הביטוח הגדולה בעולם, עלתה ב-0.5% לאחר שרשמה צמיחה של 27% ברווחי הרבעון השלישי. החברה דיווחה על שיפור ברווחים במרבית חטיבותיה, בזכות עלייה במחירי הפרמיות שלה. ההכנסות מפרמיות ברבעון היו 8.97 מיליארד דולר, לעומת 7.08 מיליארד דולר בתקופה המקבילה - עלייה של 0.4%.



ספרינט PCS (סימול PCS), חברת הסלולר הרביעית בגודלה בארה"ב, צנחה ב-17.1% לאחר שדיווחה על הפסד ברבעון השלישי, והוסיפה מספר נמוך מהצפוי של מנויים. החברה האם, ספרינט (סימול FON), עלתה מנגד ב-1% לאחר שהעלתה את תחזית הרווח ל-2003.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully