וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: מרקורי נפלה ב-10%

סופי שולמן

23.10.2003 / 23:46

זאת בעקבות אכזבה מביצועי קינטנה. טבע הוסיפה 1.5%. הנאסד"ק איבד 0.7% בעקבות תוצאות מאכזבות של מספר חברות ענק. הדאו סיים בעליה קלה של 0.2%

תוצאות מאכזבות ששיגרו לוול סטריט מספר חברות ענק שלחו את מניות הטכנולוגיה ליום שני ברציפות של ירידות. מדד נאסד"ק איבד 0.7% לרמה של 1,885 נקודות לאחר ש-CA, אחת מחברות התוכנה המובילות, הודיעה כי תפספס את התחזיות לרבעון הפיסקלי השני שלה. לתחזיות העגומות הצטרפה גם KLA-טנקור, יצרנית ציוד לבדקית שבבים הגדולה בעולם.

בדאו ג'ונס התמונה היתה מעודדת יותר והוא הצליח לסיים את המסחר בעלייה קלה של 0.2% לרמה של 9613 נקודות, לאחר שרשם ירידות לאורך רוב שעות המסחר.

מרבית הישראליות סבלו מירידות כמו יתר השוק. הדבר בלט בקרב המניות הכבדות שנשחקו ובראשן צ'ק פוינט (CHKP:NASDAQ) שאיבדה 3% למחיר של 16.5 דולר. קומברס (CMVT:NASDAQ) השילה 2% ועצרה במחיר של 16.4 דולר. אמדוקס (DOX:NYSE) הסתפקה בירידה של אחוז לרמה של 19.5 דולר.

טבע (TEVA:NASDAQ) היתה היחידה מבין הכבדות שהתחזקה לאחר שחברת סיקור שעמה היא מנהלת מגעים לרכישתה, פירסמה דו"חות כספיים טובים לרבעון השלישי של 2003. טבע הוסיפה 1.5% למחיר של 56.6 דולר כאשר משקיעים העריכו כי רכישת החברה האמריקאית תוכל לתרום לטבע ולהצדיק את מחירה הגבוה. סיקור נסחרת כיום בשווי שוק של 3 מיליארד דולר ועל פי הערכות תיאלץ החברה הישראלית לשלם פרמיה בעבורה.

דו"חות כספיים הניעו מניות של חברות רבות ובהן גם חמש ישראליות שפירסמו את תוצאותיהן לרבעון השלישי אמש עם סיום המסחר. לפני המסחר הצטרפה אליהן גם אופטיבייס (OBAS:NASDAQ). זו האחרונה הציגה צמיחה נאה בהכנסות לרמה של 5.1 מיליון דולר ורווח נקי של 1.2 מיליון דולר לפני הוצאות חד פעמיות. מניית החברה הגיבה לדו"חות בעלייה של 4% למחיר של 7 דולרים. מתחילת 2003 זינקה מניית אופטיבייס ב-247%.

אחת הירידות הבולטות נרשמה למרקורי (MERQ:NASDAQ) בעקבות פרסום תוצאותיה לרבעון השלישי של 2003. החברה עקפה אמנם את תחזית ההכנסות ודיווחה על רבעון טוב, אך דבריו של אמנון לנדן, מנכ"ל החברה, אודות אכזבה מסוימת מביצועי קינטנה, פגעו במניה. לנדן ציין כי על אף הערכות קודמות לא תתרום החברה האמריקאית שנרכשה על ידי מרקורי ב-225 מיליון דולר, לרווחיה ברבעון הרביעי של 2003. החברה היתה אמורה להוסיף בין סנט לשניים לרווח הנקי של מרקורי.

מניית החברה צללה ב-10% במחזור חריג ונחתה במחיר של 43.9 דולר בתום המסחר. עם זאת, ג'ייסון מיינרד, אנליסט בבנק ההשקעות מריל לינץ' חזר על המלצת "קנייה" למניה וציין כי דו"חות הרבעון השלישי היו טובים. בבנק ההשקעות Fulcrum הנמיכו את דירוג המניה מ"קנייה" ל"נייטרלי".

גם טריון (TERN:NASDAQ) זכתה לשינוי דירוג, אם כי חיובי במקרה שלה. דו"חות החברה שפורסמו אתמול בלילה העידו על האצה בקצב הצמיחה וצמצום ניכר בהפסדים. על רקע זה העלה הבנק הצרפתי קרדי ליונה את המלצתו למניה מ"נייטרלי" ל"הוסף" וקבע למניה מחיר יעד חדש של 9 דולרים. מניית טריון שמרה על יציבות במחיר של 7.2 דולרים.

משקיעי אודיוקודס (AUDC:NASDAQ) לא הביעו התלהבות יתרה למראה דו"חות החברה שהיו טובים מהתחזיות. מניית החברה איבדה 6% ונעלה את היום במחיר של 8.3 דולרים.

באודיוקודס העריכו כי ברבעון הרביעי תצמח החברה ב-10% וההפסד הנקי שלה ינוע בין 4 ל-5 סנט, בדומה לרבעון השלישי. בנק ההשקעות UBS הוציא המלצת "הפחת" למניה, שחיזקה את המגמה השלילית בה.

מטאלינק (MTLK:NASDAQ) ובקווב (BWEB:NASDAQ) היו אף הן בין החברות שפירסמו את תוצאותיהן אמש אחרי סיום המסחר. בקווב איבדה בתגובה לדו"חות 4% וחתמה את היום במחיר של 1.1 דולר. מטאלינק שהציגה תוצאות פושרות למדי נהנתה דווקא מיום חיובי עם עלייה של 8% לרמה של 7.2 דולרים.

אורכית (ORCT:NASDAQ) בלטה בעלייה נאה של 17% - בניגוד למגמה הכללית בשוק - שהובילה אותה למחיר של 12.7 דולרים.

צורן (ZRAN:NASDAQ) נסחרה בירידה של 1% לקראת פרסום תוצאותיה הכספיות לאחר סיום המסחר. החברה דיווחה על הכנסות של 67.4 מיליון דולר לפני תוספת הכנסות מתמלוגים של 3.9 מיליון דולר כתוצאה מרכישת OAK. ההפסד הנקי של צורן הסתכם ב-54.5 מיליון דולר או 1.53 דולר למניה. הפסד זה כולל מחיקת מו"פ בתהליך בהיקף של 50.1 מיליון דולר והפחתות נוסף בגין הרכישה. תוצאות פרו פורמה מצביעות על הכנסות של 71.3 מיליון דולר ורווח נקי של 8.3 מיליון דולר, שיפור ניכר הן לעומת הרבעון הקודם והרבעון המקביל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully